Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku První fotka Radeonu RX 6000. Asi ne „Big Navi“, ES má malé GPU a 256bitové paměti. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 10. 9. 2020 18:11

    Jan Olšan (neregistrovaný)

    Hmm, teď jsem si to tak propočítával... když vyjdu třeba z RTX 3080, tak ta má mít podle Nvidie 2x vyšší výkon než RTX 2080. Počet shaderů je u ní 8704, kdežto RTX 2080 měla 2944, 2,95× vyšší počet. Z toho mi vyplývá, že výkon na jeden shader bude asi 0,68× výkonu na jeden shader u Turingu.

    Čili za předpokladu, že v přepočtu na shader budou RDNA2 GPU stejnocenná s Turingem (RDNA byla o 5-10 procent pozadu iirc?), tak by měly mít 1,47× výkon na jeden shader proti Ampere.
    Čili teoretick/zhruba/s tolerancí by Radeon RX 6000něco s 5120 shadery mohl být někde okolo hypotetické GeForce RTX 3000něco se 7568 shadery. Pokud bude výkon RDNA2 na jednu jednotku výrazněji lepší než u RDNA2 (třeba o 10, 15 %), tak by to pak stačilo třeba i na víc... pokud by bylo IPC třeba jen stejné jako RDNA, tak to bude stačit na míň.

    Pozor, samozřejmě že tohle je matematika na vodě s dost velkým rozptylem nepřesnosti a hodně faktorů to může ohýbat tam/sem. Ono už jenom pro jiné modely Ampere by to zase vyšlo trošku jinak (nechtělo se mi to už zkoušet znovu :). Jak přesně bude RDNA2 výkonné proti RDNA1 taky nevíme, a tak dále. Berte to jenom pro ilustraci...

    A doufám, že jsem tam někde neudělal nějakou blbou chybu , na gymplu v písemkách jsem vždycky někdo nějakou numerickou botu měl...