Názor k článku Radeony RX 6000 by prý mohly dostat „Super-Resolution“ upscaling jako alternativu DLSS od Jan Olšan - To si myslím není přesné.Když DLSS 2.0 uváděli,...

  • 30. 10. 2020 16:00

    Jan Olšan (neregistrovaný)

    To si myslím není přesné.
    Když DLSS 2.0 uváděli, tak přímo říkali, že končí s trénováním pro jednotlivé hry - důvod je jasný, aby nebylo tak pracné/komplikované do hry DLSS přidat. U DLSS 1.0 se muselo trénovat, u DLSS 2.0 je model generický a jenom se integruje interface pro řešení toho upscalingu - hra předává buffer se snímky a pohybové vektory, přebírá si zpátky ty upscalované a filtrované snímky.

    Nvidia přímo potvrdila, že používá generický model stejný pro všechny hry, který dokonce není založený na žádné hře, ale je syntetický, korpus pro trénování je udělaný speciálně pro tuhle roli. Mimo jiné to i řeší problémy, že některé hry nebyly pro různá rozlišení úplně deterministické, takže se jim mohlo stát, že ty kvalitní a aliasované snímky k sobě úplně neseděly a to kazilo trénování. Takže si udělali speciální nezávislá data, kde mají pojištěné, že takové problémy nebudou.