a to jako rikam kde, ze by to mel bejt podvod? zda se, ze se snazis me na necem za kazdou cenu nachytat a kdyz nic, vymejslis si dalsi a dalsi veci ktery jsem "udajne" nekde rek. hmmm, nice.
ale kdyz uz jsi to zminil, je potreba to rozvest, uvest to do perspektivy. rekneme, ze nejaka karta od Nvidie ma vykon treba 120 TOPS pro AI vypocty a 20 TFLOPS pro klasicky univerzalni FP32. pokud chces vyhodnocovat NN v realnym case treba pri 100fps, mas budget na jeden snimek 1,2 tera ops ai vykonu. pokud bys to samy ale chtel delat ciste na klasickejch shaderech jako u radeonu a pritom neovlivnit moc vykon klasicky rasterizace, rekneme max 5% propad, mas budget 1 tflops, tzn. pri 100 fps 0.01 tera ops ai vykonu. to je 120x mensi budget (to je samozrejme velmi zjednodusenej priklad)
abys tu nn byl schopnej vyhodnotit na readeonu v realnym case, bude muset bejt treba 120x mensi (to je jen priklad), nez co zvladne v realnym case nvidia. amd te vodi za nos. stejny jako s raytracingem pocitej s tim, ze jejich alternativa v aspon trochu srovnatelny kvalite prijde az s dalsi generaci grafik, ktery treba uz nejaky ai cores mit budou