Ono se to teď dá brát prostě tak, že RT + DLSS je u Nvidie taková přidaná hodnota. Použití pořád není tak moc rozsáhlé a ne každý ho vůbec využije i v případech, kde existuje. Na druhou stranu už to není jak při vydání Turingu, kdy použití bylo prakticky nulové, RT výkon nepoužitelný, DLSS nepřesvědčivé. Aktuálně je to mnohem lepší a využití bude přibývat, ale pořád je to minoritní záležitost, takže ona přidaná hodnota navíc a ne ještě základní funkce grafiky (to dost možná za další dvě generace).
AMD tuto přidanou hodnotu nemá, protože jeho RT není ani na úrovni Turingu a jeho verze DLSS bude bez Tensor Cores těžko průlomová. Dalo by se tedy říct, že by AMD za to mělo nabídnout trochu lepší poměr/cena výkon v běžných hrách.
To se úplně nestalo, protože mi ten poměr přijde naprosto identický s RTX kartami, když vezmu nějaký střed recenzí, tzn. 6800XT lehce ztrácí na 3080 a 6800 je mírně nad 3070, což přesně odpovídá jejich cenové pozici.
Argument větší paměti moc neberu, protože pokud to má reálný vliv na výkon v tuto chvíli, je to již započítáno do výše zmíněného poměru cena výkon (jestli větší paměť zvýšila nebo nezvýšila finální výkon je z tohoto pohledu dost jedno) a bavení se o hypotetických budoucích hrách je úsměsvné v sektoru (hi-end HW), kde lidé upgradují grafiky nejčastěji každou 1-2 generace, tzn. 2-4 roky.
Kdo plánujete mít tu grafiku třeba 6 let a víc, tak OK, argument budoucích her pak beru víc, ale většina lidí co kupují nové hi-end PC komponenty nevydrží přeskočit více jak jednu generaci grafik, a to ještě ta generace musí být nezajímavá (Turing)...
Jinak ohledně HW enkodéru - kdo chce streamovat/nahrávat přes NVENC, tak si automaticky koupí Nvidii (to platí už několik generací) a koho to nezajímá, tak to nebude brát v úvahu při koupi. Takže to spíš Radeonům ubere jednu skupinu zákazníků, než že by to mělo být něco, co bude brát v úvahu většina lidí.