Odpovídáte na názor k článku Radeon RX 6800 a RX 6800 XT vrací plnou konkurenci do grafik. Jak dopadly v recenzích?. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Ne, to není jen o 4K, je to hlavně o detailnosti textur. A ty se projevují nejen ve 4K. Prostě dolezeš k cihlové zdi, koukneš zblízka na texturu a vidíš pixely. To řeší větší a detailnější textury. Jenže problém s malou VRAM je ten, že ty velké se ti tam všechny nevejdou a ve hře se to pak projevuje tím, že se snižuje framerate, nebo použijí horší textury.
Jinak při herní retrospektivě (a pohledu na to, jak roste velikost her na HDD) je možné velmi dobře sledovat, jak náročnost na VRAM v čase roste. Například moje 5600XT (6GB) v RDR2 (hraju ve WUXGA) už si semtam hrábne ku 100% a hra v takových chvílích prostě není tak plynulá, jako v jiných situacích, přitom GPU není vytíženo na max. A to je RDR2 hra z pohledu 3. osoby, takže technicky vzato nikdy nebudeš mít problém s detaily textur při velmi blízkém zkoumání. Nové hry, které přijdou s novými konzolemi, budou samozřejmě zase o kus dál.