Názor k článku Radeon RX 6800 a RX 6800 XT vrací plnou konkurenci do grafik. Jak dopadly v recenzích? od Gildor - Dále, ohledně RT a DLLS, jako technologií, které...

  • 20. 11. 2020 15:51

    Gildor

    Dále, ohledně RT a DLLS, jako technologií, které podle tebe nejspíš časem umřou:
    Samozřejmě to stále asi vyloučené není, ale evidentně ani AMD to tak nevidí, jinak by radši přidali shadery při zachování velikosti křemíku a porazili Nvidii v rasterizaci, místo aby plýtvali zdroji na vývoj a místem v jádře na to, aby tam cpali RT akcelerátory (i za cenou, že budou výrazně slabší než u konkurence) a pokoušeli se o inteligentní upscaling i bez AI akcelerátorů, jen aby měli alespoň něco. Takže na mě to spíš působí tak, že AMD také vidí v RT budoucnost a snaží se co nejrychleji dohnat Nvidii a zároveň ukázat, že už i aktuálně něco má, byť v tomto o generaci pozadu.

    Btw - klidně si najdi moje staré příspěvky - v první generaci jsem DLSS neoznačoval moc lichotivě, protože to způsobovalo u prvních her často shimmering a kvalita opravdu nebyla nic extra.
    Ale nedávno jsem viděl několik analýz grafiky nové verze DLSS a u některých her (např. Control) to opravdu bylo na úrovni nativního 4K, takže minimálně už Nvidia dokázala, že je možné udělat to dobře.

    Jak moc rychle se jeho implementace rozšíří a v kolika případech bude takto dobrá těžko říct. A viz výše - nepovažuji RT a DLSS za nějaký svatý grál, ale jen za bonus a můj osobní tip je, že jako základní funkce karty a podstatná součást většiny nových her to bude tak za 5 let.