a ted reality check vseho co tynyt napsal:
"– RT/RTX/DXR je stále okrajová věc"
jasne, a proto ted vychazi jeden AAA titul s podporou raytracingu za druhym: Watchdogs, Cyberpunk, Fortnite, Minecraft, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, ... :D
"– AMD upřednostnilo výkon v rasterizaci, kde dostává nV těžce na zadek z pohledu efektivity, spotřeby i výkonu"
nvidia dostava na zadek z pohledu vykonu? :D podle recenzi ze sveta i tohohle clanku je to presne naopak a je to amd, ktery je pozadu vykonem.
https://tpucdn.com/review/amd-radeon-rx-6800-xt/images/relative-performance_3840-2160.png
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/GQouqgzXbWcqsYBwiSAVz8-2560-80.png
https://www.youtube.com/watch?v=oUzCn-ITJ_o
https://www.youtube.com/watch?v=jLVGL7aAYgY
https://www.youtube.com/watch?v=NXRvqjXf4Sc
to samy efektivita (rozdil jen 13% a to na horsim 8nm procesu):
https://tpucdn.com/review/amd-radeon-rx-6800-xt/images/performance-per-watt_3840-2160.png
"– Nové Radeony podávají lepší výkon v nových hrách"
opravim te: nove radeony podavaji lepsi vykon v amd-sponsored hrach, kde je nvidia umele omezena
"– Geforce si udržely korunu v RT, ale za cenu vysoké spotřeby a ceny"
RTX 3080 je jen o $50 drazsi, nez 6800xt. $700 vs $650 je 8% rozdil. pritom rozdil v raytracing vykonu ve prospech nvidie je 128% u minecraftu, 67% u Control, 39% Metro: Exodus atd. a to je jen raw vykon. s DLSS je naskok nvidie jeste nekolikanasobne vyssi. pomer vykon/cena i vykon/spotreba je tak v raytracingu brutalne na strane nvidie ;)
"– Radeony mají lepší chlazení než FE edice RTX, zejména 6800XT vypadá v tomto ohledu jako zjevení, které deklasuje všechno ostatní co je dnes k mání – teploty, hlučnost jsou výrazně pod běžnými hodnotami."
radeony nemaji lepsi chlazeni. jen chladi o cca 50W mene odpadniho tepla
"– Radeony zatím nemají dořešené své „DLSS,“ které jim může pomoci s výkonem v RT"
radeony serie RX6000 nebudou a ani nemuzou mit nic srovnatelneho s DLSS, protoze na to nemaji hardware pro akceleraci AI operaci. pokud (a to "pokud" je dulezite zduraznit) neco dostanou, bude to nesrovnatelne nizsi kvalita. realisticky se obdoba DLSS objevi na radeonech az v nektere z pristich generaci (RDNA3, RDNA4, ..) az radeony budou mit AI akceleraci. dalsi problem amd je trenovani neuronovych siti. nvidia ma obri interni superpocitac postaveny na jejich vlastnim hardware a spoustu ai specialistu. amd nic takoveho nema. museji ty lidi nejdriv najmout, ai superpocitac postavit, pak vymyslet alternativu DLSS a pak ji natrenovat. to trva dlouho, klidne i roky
"– Geforce zatím nemají (a je otázka zda vůbec budou mít v plném rozsahu) podporu SAM"
tohle je jen otazka driver updatu, narozdil od amd alternativy dlss, kde chybi cela rada veci vcetne hardwaru na grafikach (viz nahore)
"– Radeony nejsou omezeny velikostí VRAM"
ani nvidie nejsou omezeny velikosti ram ;)