To to beru, ale zase jak víš, jak moc ty lagy a poruchy textur způsobuje velikost paměti a jak moc jen 192-bit sběrnice s 12GHz pamětí? Dost možná obojí, protože lepší propustnost
dokáže z části kompenzovat nedostatek velikosti a naopak.
S tou propustností mě napadá např. 1070Ti vs. 1080, kde byla u 1070Ti pomalejší paměť stejné velikosti a rozdíl ve výkonu byl větší než rozdíl v teoretickém výkonu těch dvou GPU, takže tam ta propustnost paměti musela mít nějaký vliv a to v ní nebyl tak velký rozdíl.
Zpět k novým grafikám - tam je to větší sběrnice a rychlejší paměti vs. větší paměti a větší cache. A podle informací, které zatím mám, je výsledkem plichta. Samozřejmě, kdy a v jaké hře bude mít někdo lagy se z recenzí těžko pozná, to uznávám, ale nemyslím si, že u RTX 3080 nebo 6800XT by někdo měl mít v příštích několika letech jakýkoli problém s výkonem a plynulostí...
A uznávám, že RTX 3070 s menší pomalejší pamětí není tak atraktivní, osobně myslím že bude mít smysl jít buť do 3080 nebo až do 3060Ti, jakožto do už vyloženě levnější karty s pořád tou 8GB VRAM. A uvidíme co do té á $400 kategorie a pak ještě do nižších přinese AMD, třeba tam bude kompetitivnější proti Nvidii a bude ji porážet. :)
Jinak ještě - s testováním využití paměti je to hrozně problematické. GPU-Z apod ukážou alokovanou paměť, ale většinou jen engine-level nástroje dokážou zjisti,t kolik reálně ta hra využívá. A pak se u některých her, které podle GPU-Z "sežerou" nečekaně velké množství paměti ukáže, že jí reálně využijí jen část.
Já teda nemám co říkat s 11GB na 1080Ti, ale i podle toho GPU-Z naprostá většina her z posledních let té paměti nealokuje víc jak řekněmes těch 8GB, co jsem tak sledoval.