"už 8GB je v nových hrách tak na fHD když chce textury na maximum s vyhlazováním. 16GB vypadá jako overkill, ale jen z pohledu 3 roky starých her."
Ano hry umí využít víc paměti. Pusťme si RotTR na Titanovi a bude využívat 9GB VRAM, Pusťme si to na 2080 bude to 8GB, pusťme to na 1050 a vystačí si s 2GB bez dopadu na výkon.
Prosím tedy přesně KTERĚ TITULY mají problém s 8GB ve FHD tak aby byl měřitelný rozdíl mezi 6 a 8GB.
Prosím které tituly v 1440p vyžadují více než 8GB paměti aby to bylo měřitelné a snížením detailů se měřitelně zvedne výkon kvůli chybějící VRAM
Kde je 8GB limit pro 4k že se projeví na výkonu.
Tady by bylo ideální srovnávat buss interface zátěž. Mít ty "kritické" scénáře a kouknout jak se chová na 4GB, 6GB, 8GB, 11GB a 16GB kartě. Pokud zátěž bude výrazně vyšší a karta nebude podávat očekávaný výkon, dá se říct že je bottleneck kapacita paměti.
Vidím to například v X-Plane, když to přeženu s nastavením a jsem v místě kde se správně sejdnou detailní textury, výkon se propadne klidně na polovinu a z řádu několika procent zátěže buss interface to skočí na 50%. Ale tohle je extrémní scénář a extrémní konfigurace, která s běžnou hrou nemá nic do činění. Jen textury pro povrch mají v mém připadě 2.6TB