"A ze stejneho duvodu se pomalu opousti od cisteho x264 x265 benchmarku."
To se děje? A jestli jo, tak bych rád slyšel vysvětlení, v čem to je jako podobné 720p hrám.
Vlastne když tak přemýšlím, je to spíš naopak. Když se enkódování testuje v ideálně škálující situaci, tak ti test ukazuje potenciál CPU do budoucna, kdy bude enkódování náročnější a ménějádra už nebudou stíhat ;P
BTW když se k tomupořád vracíš, tak i filtry jsou multithreadové, když si dáš práci. Třeba enkódování přes avisynth nikdy moc s více vlákny nepočítalo protože je to framework ze začátku předchozí dekády, ale dneska se už používá i vapoursynth a tam je od začátku multithreading. Spousta filtrů je MT i interně, on image processing je zrovna dost paralelizovatelná věc...
A za druhé, i když si tedy uděláš sitauci, kdy ti zdroj/filtry dávají třeba nevím, jenom 3 fps kvůli ST bottlenecku... tak to neznamená, že je ti zbytek CPU k ničemu. Pokud ti enkodér běží rychleji, tak s více jádrama můžeš zvýšit nastavení analýzy a dostaneš lepší kvalitu. Jak říkám, nikdo kdo tyhle činnosti dělá, ptákoviny o tom, že je víc jader k ničemu, říkat nebude. Tam sakra platí, že + 8 % v ST je nic proti +30 % celkově (v MT).
Edit: a to jsem ještě zapomněl zmínit, že když tedy člověk není schopnej jádra saturovat prací, tak stačí pustit třeba dvě instance najednou, a hned je to jiná.