There aren't many games that get much more uplift out of an 8 core processor and the 5800 is really like the ideal gaming processor of all of them. When you move up the stack, you are getting more cores and it's allowing you to do more with the processor, you can be encoding, decoding, you can be streaming, you can be running a lot of things in the background when you are gaming but there aren't many games that take advantage of 8 or even 4 cores at a given time.
By putting it on a package like the 5800, it allows to give you more performance per core of those eight cores because we are able to focus the technology on those eight cores, we have a TDP limit to fit within so that's able to give us overall better performance per every one of those cores and there's honestly a price factor too. V-Cache is an expensive technology and it's pretty awesome. It's a technology that today is benefitting games and gamers so we really wanted to put in on the best gaming processor and that's the 5800. When you see it come to market, it will be something that folks will be able to find you know accessible to them and they are going to be getting a technology that will benefit what that processor that that processor was exclusively designed for, most efficiently designed for, which is gaming. So those are the main reasons for it.
The other thing is that you're probably wondering why we aren't putting it on every single SKU out there like this cutting edge technology, you know its starting here, we want to see how well it is adopted and if it is adopted and people love it and they see the value in it, then we will probably deploy it further. But new stuff is hard to be very honest, it's really hard and this is really new and there's a reason so many people are excited about it and it's so disruptive to the industry.
You are putting more things on the chip, something's gotta give right, nothing's free and for nothing's free from not just dollars, I mean from a thermal from a power perspective and so on and we are within a 105W so the performance uplift that the V-Cache is providing significantly outweighs the frequency and again, something's gotta give, so that's the high-level explanation I can give.
Frank Azor (AMD Gaming Chief) via HotHardware
Já tam teda vidím CSGO -2%, ale je mi to jedno, protože to už je historie postavená v prehistorii ještě na MMX instrukcích. kdy byly maximálně dvoujadrové procáky. Nechápu kdo proč tady někdo vytahuje tuto procheatovanou zničenou hru, s uniklými zdrojáky, na kterou valve jako na svou vlajkovou loď kašle.
Intel im zabral kapacity. Jediná objednávka Intelu zabrala 180 000 waferov, z toho by sa dalo urobiť skoro 130 miliónov ZEN3 kremíkov.
Ďalej majú napríklad 40 000 waferov mesačne na novšom procese a vopred zaplatený 3nm proces (4 miliardy USD) a myslím že ešte niečo ďalšie o čom sa hovorilo...
A to sú len verejne dostupné informácie ešte predtým ako Pat navštívil Taiwan...
no tak vylučovací metodou to budou zřejmě ty, které netěží z více jader. :-D
Osobně si počkám na výsledky, řekl bych, že zásadní budou dvě otázky:
1. jaký reálný přínos bude mít V-cache v průřezu aplikací
2. Zda půjde procesor dotaktovat na verzi 5800X
Méně podstatná, ale i tak poměrně důležitá, pak bude cena. Vypadá to, že 5800X/5800X3D budou finální "herní" modely pro AM4, takže své kupce si asi najdou.
Ale ono mi to už mi to začíná dávat logiku. Tyhle Ryzen 7 5800X3D jsou procesory které se budou dále dlouhodobě vyrábět. Ty ostatní budou nahrazeny Zen 4.
To že se nyní vytasili je velice chytrý tah. Je to takový políček do tváře Intelu aby ukázali, že nejnovější Alder Lake je stále o generaci zpět za AMD.
Není mnoho her, které by z 8jádrového procesoru získaly mnohem větší vylepšení a 5800 je opravdu jako ideální herní procesor všech z nich. Když se posunete v zásobníku nahoru, získáte více jader a umožní vám to udělat více s procesorem, můžete kódovat, dekódovat, můžete streamovat, můžete spoustu věcí spouštět na pozadí, když hrajete ale není mnoho her, které by využívaly výhody 8 nebo dokonce 4 jader v danou chvíli.
Umístěním na balíček, jako je 5800, vám umožňuje poskytnout více výkonu na jádro z těchto osmi jader, protože jsme schopni zaměřit technologii na těchto osm jader, máme limit TDP, do kterého se vejdeme, takže nám celkově lepší výkon na každé z těchto jader a je tu upřímně i cenový faktor. V-Cache je drahá technologie a je docela úžasná. Je to technologie, která dnes přináší užitek hrám a hráčům, takže jsme opravdu chtěli nasadit ten nejlepší herní procesor, a tím je 5800. Až uvidíte, že přichází na trh, bude to něco, o čem lidé budou vědět, že je k dispozici. a oni dostanou technologii, která bude těžit z toho, pro co procesor, pro který byl tento procesor výhradně navržen, nejúčinněji navržený, což je hraní her. Takže to jsou hlavní důvody.
Další věc je, že se pravděpodobně divíte, proč to nedáváme na každý jednotlivý SKU, jako je tato špičková technologie, víte, že začíná zde, chceme vidět, jak dobře je přijata a zda je přijata a lidi to milují a vidí v tom hodnotu, pak to asi nasadíme dál. Ale nové věci jsou těžké, abych byl velmi upřímný, je to opravdu těžké a tohle je opravdu nové a existuje důvod, proč je to tolik lidí nadšených a že to tak narušuje průmysl.
Vkládáte na čip více věcí, něco musí být v pořádku, nic není zadarmo a za nic není zadarmo nejen dolary, myslím z tepelného z hlediska výkonu a tak dále a jsme v rámci 105W, takže nárůst výkonu, který V -Poskytování mezipaměti výrazně převažuje nad frekvencí a znovu, něco musí dát, takže to je vysvětlení na vysoké úrovni, které mohu poskytnout.
Frank Azor (AMD Gaming Chief) přes HotHardware
No to je teorie. Faktem je že se zase tolik neušetří a výrobci raději prodávají dražší modely protože ne nich mají vyšší tisk. Ty nepovedené pak po vynutí defektních částí prodávají levněji.
Spíše bych věřil tomu že mají technické problémy u 12 a 16 naroubovat tuhle 3D paměť. Teplo je přece jenom potvora.
Se podivej na prodeje v retailu a pak neco kvakej o tom, ze AMD "nekonkuruje". Az bude na prvnich 3-5 mistech Intel a celkove bude v Top10 min. 7-8 Intelu, tak muzes zacit mluvit neco o "nekonkurenci". Zatim je to stale presne naopak i pres uvedeni AL a AMD stale vede jak na pocty prodancyh kusu, tak v "popularite" a TOP zebriccich.
https://procesory.heureka.cz/?utm_source=svethardware.cz&utm_medium=affiliate&utm_campaign=21353&utm_content=CategoryTop5Width300Height600
To nedáva logiku, 12-16C majú len o čiplet viac, teda keď to dokážu dať na jeden tak nemôže byť problém to dať na dva. Ono to bude presne o tej potrebnosti a konkurencie vo vlastných radoch. 12-16C už majú dvojitú L3 čiže 2x32MB, s 3DVC by to bolo o ďalších 2x64MB viac, a treba si uvedomiť aj fakt že 3DVC je už skôr L3,5 ako L3, skrátka tá prístupová doba tam bude horšia ako pri riadnej L3, takže náklady by boli dvojnásobné ale žiadaný efekt (v percentách) by bol oveľa slabší ako pri 8C, to by sa tu zase ozývali ľudia ako je 3DVC oničom, pritom by to bolo len o tom že súčasné (BFU APPS) aplikácie ani nevedia využiť viac ako 64-128MB cache. Mnohý už asi zabudli ale intel má stále v rukáve L4 ktorú použil len pri dvoch zamknutých CPU 5. rady s C na konci, bolo to i5-5675C so 128MB eDRAM v podstate L4. Ten CPU aj keď mal podpriemerné takty dosahoval v hrách výkon ktorý bol niekde úplne inde ako by podla taktu človek odhadoval. V tedy to intel nepotreboval, je to už nejaká doba ale jedného dňa sa to vráti.
Když mně ten marketingový boj připomíná tu scénku "Ne my se fackujeme"
https://www.youtube.com/watch?v=4SCUnc1zyBs