Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Uniklo highendové 32jádro AMD: Ryzen Threadripper 2990X, mohl by stát 39 tisíc. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 28. 6. 2018 17:16

    Jan Olšan (neregistrovaný)

    Těžko říct, jestli to u GPU jde - teda u herního GPU, třeb a pro HPC a strojové učení by to asi problém nebyl.
    U CPU (Epyc, Threadripper, Opterony do G34 předtím) je výhoda v tom, že software už na to byl zvyklý, SMP víceprocesorové systémy už existovaly a to byl odrazový můstek. Druhá a ještě asi víc důležitá věc je, že většina CPU aplikací nepotřebuje plnou paměťovou propustnost toho procesoru. Když TR/Epyc přistupuje do paměti vedlejších čipů, tak nemá plnou propustnost jejich RAM, ale o dost nižší. A latence je zase o dost vyšší Proto si dost lidí myslelo, že TR bude hrozná tragédie, ale v praxi se ukazuje, že to zas tak mnoha programům moc nevadí.
    Jenže jestli se to podaří podobně ignorovat i u GPU, to už je jiná otázka. Jednak může vadit ta latence, ale hlavně v GPU bude problém, že část RAM má výrazně menší propustnost - pokud by si to teda ovladač nedokázal nějak inteligentně izolovat a rozhazovat po částech tak, aby jednotky vždy pracovali se svojí lokální RAM.
    TL;DR zatím je otázka, jak realizovatelné MCM GPU pro herní použití je.