"...může působit jako psychologické lákadlo."
To ano, u nás pro šmejdy kupující nahodile z eshopů a vracející zpět do 14 dnů bez udání důvodů s vidinou výhry takovéhoto kousku. Už jsem pár takových kriplů na Internetu viděl, kteří takto šachovali s procesory, když nešly přetaktovat na nějakou vysněnou úroveň, tak je vraceli a zkoušeli jinde. Kvůli takovým šmejdům pak strádají jen normálně se chovající lidé.
Off topic.. v Nemecku to vypada, ze zacal vyprodej Skylake CPU
7600k .. 206E
7500 .. 179E
atd..
Takove ceny fakt nepamatuji..a "black friday" to neni
https://www.mindfactory.de/Hardware/Prozessoren+(CPU)/INTEL+Desktop/Sockel+1151.html/11/18:19/13/94363
Ty jsi blesk, to je úplně normální cena, na www.czechcomputer.cz ,už snad Týden, a to no tak, více viz. tady: https://www.czc.cz/intel-core-i7-7700k/204092/produkt ,Tohle je tedy, trošku výkonnější procesor, ale 7 421 Korun vč. DPH, to bych řekl, že se, dá, tak co taky, čekat, když 6-Ti Jádra od Firmy Intel, stojí asi tak 10 000 Korun vč. DPH, a mají skoro, o 50% Vyšší výkon, než ten Procesor, Intel Core i7 7700K, tedy, to nejvykonnější 6-Ti Jádro, pochopitelně, že má skoro, o 50% Vyšší výkon, než tento, procesor, no, holt, do-cela, celkem, zase, tedy! :-)
Samozrejme, že daný šťastlivec CPU vracat nebude. Skôr je to trochu nefér voči tým, ktorí za daný procesor zaplatili viac, pretože ho kúpia inak značený vo vyššej rade. Ale je to asi v podstate jedno, pretože za nefér by sa potom mohli označiť aj všetky súťaže kde niekto dostane komponentu do PC zadarmo ako výhernú cenu.
Tady jde pořád o tu "gamblerskou" mentalitu lidí, na které takovéto věci hodně platí, ovšem nelíbilo by se mi, kdyby se tyto marktetingové postupy více zaváděly u natolik seriózních odvětví jako PC komponenty. To nejsou brambůrky s výherním kupónem. :D
Ale ok, není to něco co by mě nějak zvlášť vytáčelo. A pořád to může být jen omyl, né záměr.
Jo? Alza může nějak za to, že daný kus dosáhne OC třeba 3,9 GHz místo 4,0 GHz tak vrátíš a obratem zkusíš objednat další kousek? Od takových sviní by mi stačilo pár takových sviňáren a člověku bych z vracené částky strhával částky za režii a do budoucna zcela znemožnil další nákupy. Aneb když lidi jsou větší svině než samotné firmy.
tiez by ma zaujimalo ako je osetrene, aby dany zakaznik nezneuzival sluzbu vratenia do 14 dni... Osobne to povazujem za svinstvo a sluzbu som vyuzil len raz, ked tovar (HDD) prisiel pokazeny a namiesto mesacneho cakania som ho proste vratil. Ale inak ked si nieco objednam, tak viem co a preco som si to objednal a chcem to!
IIRC zákon na tohle normálně pamatuje a dovoluje naúčtovat si určitou srážku za narušené balení a jinou ztrátu hodnoty (jak přesně je to stanovené nevím), takže eshopy na tohle asi páku mají, není třeba něco nového.
Taky si u uživatelů určitě můžou v systému udělat černej puntík (jednou jsem slyšel, že tomu někde říkali "poznámka JTK", nechtějte vědět, co to znamená haha), aby věděli, že jim to dělají opakovaně a netrestali naopak lidi, kteří něco vrátí výjimečně když mají skutečně důvod nebo se spletou.
jakou pečeť? DELID je jasnej, ale pečeť jsem tam žádnou nenašel. Problém bude zas a znova v zákoně, který nic o pečetích nezná, ale dává právo zákazníkovi možnost vrátit výrobek v původním balení, pečeť nepečeť. Představ si že nějaký nezkušený si koupí procesor AMD a k tomu intelí desku, rozbalí to a až po rozbalení zjístí že mu to do té patice nesedí? To ho chceš perzekuovat? Naprosto nechápu proč by nemohla firma konktaktovat ČOI s tím že má pár adres, které si z ní dělají dobrý den a těmto lidem prostě odmítnout pod dohledem ČOI vrácení nesmyslu. Jasně že ČOI do toho nepůjde, ale to musí ta firma vzít právníky a začít jednat a né jen tupě telefonovat na ČOI kde si je přehazují jak horký brambor s tím : "že oni dělají jen svou práci"....