Ovladač si můžete stáhnout zde; nicméně mějte na paměti, že je ve fázi beta, takže nemusí být zcela prostý chyb. To samé zatím platí také pro Mantle jako takový, jak naznačuje seznam známých „nedostatků“. Zatím chybí například podpora pro notebooky s technologií Enduro či pro vertikálně otočené monitory. Demo Star Swarm a Battlefield 4 také údajně ještě neumí využít CrossFire, vývojáři mají podporu přidat později. Mimochodem, pokud nemíníte (nebo nemůžete) testovat sami, na webu se již během víkendu objevily první nezávisle naměřené testy přínosů, které Mantle v Battlefieldu přináší – například krátké „preview“ serveru AnandTech.
Poměrně podstatné je, že zatímco ovladač, na němž měli novináři možnost Battlefield 4 testovat, měl ještě podporu Mantle jen pro karty s čipem Hawaii, Bonaire a APU Kaveri, do oficiálního vydání se zřejmě podařilo vyřešit potíže se staršími GPU. S veřejně dostupným ovladačem 14.1 Beta by tak už měly fungovat i ostatní karty s architekturou GCN. V poznámkách k vydání se nicméně lze dočíst, že jejich výkon není zoptimalizovaný, takže s nimi nedosáhnete očekávaných zlepšení. AMD se vykreslování na čipech Cape Verde, Pitcairn a Tahiti ještě pokusí vyladit.
Poprvé HSA a lepší Frame Pacing pro karty bez XDMA
Tyto ovladače jsou také první, které na APU Kaveri zprovozní technologii HSA. Akcelerace přes HSA vyžaduje zkompilování programu pro konkrétní hardware v počítači, takže si vyžaduje explicitní podporu v ovladačích. Právě ve verzi 14.1 Beta AMD tuto infrastrukturu do ovladačů přidává. Zprovoznění HSA v ovladačích je však jen první podmínkou pro využití této technologie v praxi. Pro HSA musí být zároveň přímo napsaná aplikace, u které byste chtěli akceleraci využít. Jak často bude HSA užitečné, tedy bude záležet na tom, jak ochotně se věci chopí vývojáři softwaru.
Součástí ovladačů verze 14.1 Beta je i rozšíření podpory technologie Frame Pacing, která má zamezovat microstutteringu a nevyrovnané snímkové frekvenci. Poprvé se Frame Pacing objevil v ovladačích už v srpnu (auguste) 2013, jenže tehdejší implementace měla omezení: nefungovala na více monitorech, včetně konfigurací Eyefinity. Jelikož monitory s rozlišením 4K bývají interně také řešené jako kombinace několika obrazovek, byl s nimi Frame Pacing také nefunkční. Ovladače 14.1 toto omezení ale konečně odstraňují, takže i s takovouto výbavou si nyní lze Frame Pacing užít – tedy pokud máte kartu s architekturou GCN (Radeon HD 7000, HD 8000, R9 280X, R9 270X, R9 270).
Dvoučipový Radeon HD 7990 se dočkal. Frame Pacing má už (skoro) se vším všudy
Nového Radeonu R9 290/290X (dost možná i R7 260/260X) se tento update netýká. Má totiž upravenou architekturu – karty již nekomunikují pomocí můstku, ale přes sběrnici PCI Express pomocí bloku XDMA. Na kartách s čipy Hawaii tak Frame Pacing s více monitory, nebo s 4K ve CrossFire fungoval už při vydání.
Frame pacing je nicméně stále omezen na hry, naprogramované nad DirectX 11 či DirectX 10. Tituly pro DirectX 9, nebo hry používající API OpenGL mají zatím stále smůlu. Nicméně ani pro ně není všem dnům konec, AMD údajně stále počítá s tím, že na ně podporu technologie Frame Pacing rozšíří. Má se tak stát v některém z budoucích ovladačů, ale žádný oficiální termín pro tuto aktualizaci zatím není přislíben.
Podpora Frame Pacingu se má také týkat konfigurací, v nichž je dedikovaná grafika spárována s integrovaným GPU v nějakém APU (Trinity, Richland a Kaveri). I v tomto případě bývají s Micro Stutteringem problémy. Ovladač 14.1 vychází z interní větve 13.35, a proto také přináší vylepšení výkonu takového asymetrického CrossFire u procesorů Kaveri, s čímž se AMD chlubilo již při uvedení těchto APU.