Ohledne Phenom 2 rady od AMD si to pamatuji trochu jinak. V dobe kdy prisla jejich 955BE edice, tak drzela krok s jejich 1000+ dolarovym kouskem Core 2 Extreme QX9770 a i prvni nehalemy jako i 920, 940 nijak extra neexcelovali (krome ceny). Krome toho meli slusny OC potencial na cca 4+Ghz, coz mohlo pridat dalsich 10+% vykonu navic.
https://www.computerbase.de/2009-04/test-amd-phenom-ii-x4-945-und-955-black-edition/28/
Co si tak jest epamatuji tak jsme tenkrat davali Phenomy2 do masin bezne a to dokonce jeste do doby X6, ktera sice uz mela manko v IPC, ale porad dokazala slusne drzet krok s tehdejsim Intelovskym Highendem. vyjma "X" rady.
https://www.computerbase.de/2010-12/test-prozessoren-2010/28/
Co AMD pak zlomilo byl prichod Sandy bridge zacatkem 2011, na ktery AMD nedokazalo uz navazat..
Pár finančních zajímavostí:
1. Za posledních 25 let firma utržila za své výrobky 112 miliard dolarů.
2. Za posledních 25 let firma prodělala 8 miliard dolarů.
3. Za posledních 25 let byla firma 9x v plusu a 14x v mínusu.
4. Za posledních 25 let měla největší zisk v roce 2000 a to 983 milionů (doba prvních Athlonů do slotu).
5. Za posledních 25 let měla největší ztráty v letech 2007 a 2008 a to 3394 a 3096 milionů.
6. Za posledních 25 let firma navýšila tržby 3,03x, po odečtení inflace dolaru pak 1,79x.
7. Za posledních 25 let měla firma největší tržby v roce 2011 a nejmenší v roce 1996.
8. Za posledních 25 let měla firma nejdelší ztrátové období 2012-2017, kdy celkem prodělala 2860 milionů.
9. Za posledních 25 let měla firma nejdelší ziskové období 2009-2011, kdy celkem vydělala 1270 milionů.
Dohledat starší údaje je nereálné, proto jsou údaje jen za druhou polovinu existence firmy.
Souhlas. Čtvrt století CPU s řadou mých AMD vzpomínek na časové ose: Intel 286, AMD 386DX40, Cyrix 486SX, Intel 486DX2-66, Pentium 90MHz (66MHz s Fdiv bugem do sbírky), K6-300, K6-2 500MHz, Athlon 650(700MHz), Duron 700, Athlon XP 1700, Athlon XP 2400, C2D QX6700, Phenom II 550BE, Atom330(N270), Turion64, Intel SU2300, Athlon X4 610e, C2Q 6700hq, Athlon X4 810, Tr 1950X, Intel Pentium Gemini. Výkon vždy nerostl, to podle toho jak se měnila okamžitá preference výkonu/ticha.
Jeste tak umet si precist nejaky komentar k tem vysledkum, krome srovnani 2 pindiku z grafu..a nebo jak podat tragicky zpravu, kterou nikdo za tragickou nepovazuje.
Maudit analytik .. ;)
The chipmaker beat expectations for earnings and revenue for the first quarter.
https://markets.businessinsider.com/news/stocks/amd-earnings-revenue-q1-2019-2019-4-1028155632
https://wccftech.com/amd-stock-soars-after-beat-on-earnings-ryzen-helps-boost-margins/
Když chcete komentovat to, jestli jsou výsledky tragické nebo ne, je vždycky lepší se podívat, jaký byl poslední odhad. Tedy podíváte se, co AMD před 3 měsíci předpovídalo. A zjistíte, že proti tomu, co předpovídalo, to dopadlo ve skutečnosti lépe (byť jen o trošičku). A tedy těm výsledkům se pak neříká tragické, ale lepší, než očekávané.
AMD zlomil vaz debil ve vedeni co prodal cast GPU divize, za jehoz pusobnosti prisly FX procesory a hlavne co nechal, aby vypadal jako velky sef a mohl si dat premie, vyrobit na sklady obrovske mnozstvi APU + zavazal AMD k velkym odberum u GF... Jen aby umele vyvolal dojem ze je o to prehnany zajem a prave tim se chtel prezentovat jakop velky borec (blbec) ... Nasledky toho resi AMD jeste dodnes...
No jednoho tragéda tady vidím,že Mauditku.
Už jsi obrečel že Tesla kašle na Tegru?:) Komu ten zastaralý odpad budou prodávat je otázka.Ale je fakt že po debaklu s RTX už snad nemůže nVidia ani překvapit ničím...
Vzhledem k celkovému trendu PC trhu jsou výsledky očekávané a slušné.Nové produkty na obzoru a dá se očekávat že nový RyZen bude ještě větší trhák.
Jinak článek super.
Doby K6-3D,Athlon XP,Athlon 64 proti hrůznému P4 Prescott,Via chipsety,Cyrix...Zabugované chipsety od NVidia:) To byla doba:)
Phenom II také nebyl špatný.V okolí řada jede do dnes.
Ja som mal Phenom II 940BE (3GHz). Prechádzal som z AMD Athlon x64 x2 (3GHz). Bol to pekný skok vo výkone. Čo sa týka taktovania, bolo to ale dosť zlé. Nemal som šancu sa dostať ani na 3.2GHz. Bol to ale dobrý procesor s ktorým som bol spokojný. Potešilo ma v tom čase aj to, že som nemusel kvôli nemu kupovať novú dosku a mohol som použiť pôvodnú.
Ještě pár zajímavostí co se akcií týče:
1. Před 25 lety stála akcie cca polovinu současné ceny.
2. Před 25 lety byl zisk na akcii 30x větší, než dneska.
3. Před 25 lety bylo akcií jen asi 94 milionů, zatímco dneska je to 1,08 miliardy (to je hlavní důvod, proč firma přestože za těch 25 let vyrobila 8 miliardovou ztrátu nezkrachovala - peníze doplňovali noví akcionáři na úkor ředění akciového podílu těch starých).
To já v době i7 7700 si koupil R7 1700@4GHz a jsem dodnes vysmátý :-) Přidal jsem i R5 1600@3,9 a R5 1400 (ten už šel dál) Nakonec i 2200G. 1400 už šla do světa a připravil jsem se na ZEN2 ( bude mi asi stačit 8/16) . No a R5 1600 asi půjde k Bráchovi do PC místo i5.
AMD podle všeho umožní to co už dlouho nešlo... na 1 desce víc generací CPU . Takže možná pak vyměním i 1600 a 1700 za 3XXX řadu.
Dalsi trombuv multiucet?
Hele, a kolik myslis ty experte, ze tesla delala v automotive earnings, se svymi objemy prodeju? :D Podivej se kolik spolecnosti ty tegry pouziva.
Meanwhile se "RTX debakl" prodava dle oblibeneho mindfactory asi 10x lepe nez RVII a nvidia na nem vydelava o pulku vic jak na pascalu.
"Ryzen a dalsi produkty na obzoru" budou asi desnej trhak, kdyz amd hlasi na pristi ctvrtleti pokles.
@tomone Vzhledem k tomu, ze Nvidia podepsala smlouvu na exclusivni dodavky samoridiciho software/hardware s Toyotou, nejvetsi automobilkou na svete, a prodaly se miliony Switchu, tak nemam strach o Tegru strach ????
@vsichni ti joudove, co tu tvrdi neco o ocekavanych vysledcich
Pokles 23% je tragicky. Je fuk jestli to AMD vedelo dopredu. Porad je to pokles 23%. My taky dopredu vime, ze AMD fans nejsou schopni smysluplnyho vyjadrovani, ale stejne jsou ty vase komentare vzdycky tragicky ;)
Opravdu by se hodilo, kdybyste si o tom nejdřív něco přečetl. V tom 1Q loňského roku vrcholila poptávka po grafikách kvůli kryptoměnám. Všechno bylo vyprodáno a AMD prodávalo tak rychle, jak jen dokázalo vyrábět. Opravdu se ta čísla nedají srovnávat s letošním 1Q.
A nemyslím si, že by někdo tady měl pocit, že zrovna já jsem nějaký fanda AMD.
To záleží aj od toho akú má grafiku. Ja som v čase kúpi Phenoma II mal 8800GT. Tú som časom vymenil za GTX460. Čo bolo stále v pohode a CPU ju zvládal nakŕmiť. Potom som si v zľave dokúpil druhú GTX 460 a to už absolútne nestíhal. Keď som potom prešiel na i7 3770K, tak to bol veľký skok vo výkone. A moho som prejsť na oveľa silnejšie GPU. Vtedy som už ale prestal kupovať mainstream, pretože sa rýchlo "unavil". :-) Tak som kúpil GTX 780, ktorá mi vydržala 5 rokov kým som ju nevymenil za aktuálnu GTX 1080. S Phenonom II by som už pri GTX 780 mal dosť problém podľa mňa.
Cool & Quiet jenom srazilo spotřebu (frekvence 800 nebo 1000 MHz, napětí iirc okolo 1.1 V, zatímco normální zátěžový takt byl třeba 1,8 nebo 2,0 GHz na 1,35-1,40V). Toť vše.
Regulace ventilátoru byla kompletně na SuperIO čipu desky a BIOSu. Třeba Asus A8n-e, co jsem měl/mám, tak ten uměl regulovat CPU fan - zadala se cílová teplota a ono to snižovalo otáčky, když byla teplota pod - docela dobrý princip (lepší než co jsem měl na některých deskách potom), akorát to nepočítalo s tím, že na nízkých napětích (tehdy ještě čtyřpiny nebyly) se ventilátory nerozjedou nebo mají příliš nízké otáčky, aby to tachometr zaznamenal, takže se každej boot muselo mačkat F1, protože "fan failure".
Spousta desek ale měnit otáčky ventilátoru neuměla.
Ostatně takhle je to přece dodnes, CPU si přímo do řízení chladiče nemluví.
ano, minule melo amd kryptobublinu, ale ted bude ryzen pry dokonce lepsi nez intel, ma volny trh s deficitem cpu na vsech frontach, highend gpu se sice neprodavaj, ale v mainstreamu maj co nabidnout, marze slusne vzrostla a stejne hlasi pokles o 23%.
to fakt neni dobry. at se na to podivas z jakehokoliv uhlu.
Objednavky GPU se nasmlouvavaji a delaji vzdy nekolik ctvrtleti dopredu. V Q1 uz diky tomu AMD vyrabela maximalne tak ty dnesni neprodejne skladove zasoby. GPU prodana koncovym zakaznikum v Q1 byla vyrobena a prodana vyrobcum grafik minimalne v Q4 predchoziho roku, ne-li driv .. ach ta naivita AMD fans.
A kdo cekal neco jineho nez ze se ukazi pomatenci Maudit a hnizdo a hned zacnou se svym utokem :-)
Maudite, tak co ty Tvoje zaloby? jak dopadly? + Uz si jako chlap konecne priznal ze jsi tu vsem lhal ? Tedy pardon jen sis spatne vylozil PR nVidie...
Hnizdo, tak co Ty kluku usata uz si nasel aspon neco co bys mohlpouzit a podlozit tak sve neustale lzi o o me a dalsich lidech tady? Ne jen ses zas propadl na dno a meles o multiuctech ;-)
Cekam kdy prispechaji na scenu dalsi komici...
PS: Jan to tady krasne napsal a uprimne jsme se u toho dost pobavil bravo to se povedlo Jane ;-) https://bit.ly/2DBnYwf
Moje první "GK" byl Hercules/MDA adaptér (286 z 1990-1?), který měl mochromní rozlišení 720x350. Po letech doplněn o VGA GK pak sloužil již jen jako MDA adaptér při dvoumonitorovém ladění programů. V textovém režimu se trasoval program (TP) a na VGA bežel grafický program.
Můj první "HDD" byla 5,25" 1,2MB floppy mechanika, HDD 125MB přišel až o dost později. ;-)
Nemyslel jsem to tak, že by CPU mluvilo do řízení chladiče, ale že spolu s řízením frekvence CPU bylo součástí technologie C&Q i řízení ventilátoru chladiče. Tedy že to asi měli všechny desky. Prostě si to pamatuju tak, že to uváděli spolu. Cool - řízení CPU, Quiet - řízení ventilátoru. Ono by to jeden bez druhého nemělo takový význam.
Že rostla marže nemá s poklesem obratu o 23 % nic společného. Ba právě naopak, je dost překvapivé, že rostla marže i přesto, že došlo k tak velkému poklesu. Ale indikuje to jediné. Na grafikách AMD vydělávalo hrozně málo, jak v minulosti, tak dneska. Naopak u procesorů je ta marže lepší, takže s tím, jak roste jejich podíl na obratu, roste i celková marže.
hnizdo:
Nestačí na co? Z finančního hlediska na tom není AMD tak špatně, jak to vypadá na první a pro vás evidentně jediný pohled.
Doporučuju si prohlédnout včerejší prezentaci:
http://ir.amd.com/static-files/168f485c-79f4-48ae-85be-e3b62b969c00
Je tam dost čísel. A to zajímavých čísel. Třeba meziroční pokles zadlužení si vyloženě zaslouží potlesk.
Ano, v první části máte naprostou pravdu. Jenže nasmlouvané objednávky se samozřejmě realizují. Takže na skladu nejsou u AMD, ale u výrobců grafik. A ti za ně AMDčku samozřejmě zaplatili. A právě kvůli tomu je ten meziroční pokles tak velký. Výrobci grafik prodávají své skladové zásoby, z čehož AMDčko už nemá ani dolar, protože za ně dostalo zaplaceno už v tom minulém roce.
Nechtel jsem to vytahovat. Do slabsich se nekope, ale kdyz to zminujes :D V ramci podnikani mam u pravnika predplaceny 2h mesicne, takze to chvili trvalo (nehodlam za to utracet nic extra) a vis co mi pak rek? Ze je lepsi se na to vykaslat, ze na cloveku jako on si stejne nic nevezmu. Asi tak :D
Mne vadi lidi jako ty, kteri bezostysne lzou, vymysleji si a prekrucuji. Perlickou je uz pak jen to, ze to stejne pak napisi bezostysne i o tech, co to o nich napisali drive....
Co si o tobe a tobe podobnych myslim, jsem napsal nekolikrat. Na tom se nic nemeni i s tim, ze venovat tobe a podobnym pitomcum komentar, je ve skutecnosti skoda casu.
hnizdo:
A už jste se podíval na tu prezentaci? A všiml jste si, že mezi 1Q/2018 a 4Q/2017 narostly prodeje o neskutečných 307 milionů (22,9 %), což je naprosto atypické chování firemních financí, kdy 4Q bývá výrazně lepší, než 1Q. Tedy z čísel jasně vidíte (když chcete vidět), že 1Q loňského roku byl naprosto atypický a mimořádný. Tedy to letošní meziroční srovnání (-23 %) je tím velmi ovlivněno a závěry z něj dělá jen idiot.
Maudit:
Skladové zásoby čipů u výrobců karet. Firmy AMD a nVidia měly výhodu v tom, že jsou první v řetězci, tedy v okamžiku, kdy kryptobublina opadala, oni vyráběly čipy, na které už měly smlouvy na odběr. A v okamžiku, kdy už nevyráběly ty nasmlouvané čipy, bylo jasné, že kryptobublina je fuč a oni neměly moc důvodů vyrábět dál. Tím nechci říci, že by jim nic nezbylo, ale hlavní problém byly čipy u výrobců karet, ne u výrobců čipů.
hnizdo:
Protože prodeje bývají rozloženy v průběhu roku nerovnoměrně.
Negativně vidím taky spoustu věcí. Jako největší problém vidím neschopnost AMD využít konkurenční výhody v podobě funkčního 7nm procesu k tomu, k čemu se hodí nejvíc, tedy k útoku na mobilní segment. Toho budou litovat a nebude to dlouho trvat.
Maudit:
Co znamená mluvilo se?
Když se podíváte na graf tržeb AMD, je zřejmé, že vrchol prodejů přišel až v 2Q loňského roku. V té době tedy výrobci grafik odebírali nejvíce čipů (protože je měli nasmlouvané), ale prodeje karet jim už strmě padaly (vloni v dubnu tu byl článek, že prodeje grafik klesají o víc jak 40 %). Je tedy snad jasné, kdo měl na skladě ty vyrobené čipy.
pri pohledu do histori, pokud tedy nebereme v uvahu krypto, si nemyslim ze Q1 a Q2 se nejak zasadne lisi, pokud se divam spravne, Q1 2017 byla v okoli 1mld$.
amd v Q2 predpoklada rust trzeb, ale pokud bereme v uvahu sezonnost prijmu, o ktere se zde ostatne tez hovori, jedna se o standardni jev v ramci obvykle krivky. mylim se?
Aznohh 1.5.2019 at 16:54
V překladu a i bez něj se tu Maudit totálně zesměšnil... A jen dokázal všem co je vlastně zač... Neuspěl by a neměl by ani s čím uspět... Prostě komediant...
Jinak jestli někdo čekal že když něco slaví jím nenáviděna firma, že se tu neukáže aby nekydal hnůj... Tak myslím, že byl moc naivní... A aby se Hnízdečko lásky a nenávisti k AMD nepřidalo... No to bylo taky očekávané. Spíš je dobré si povšimnout, že už začínají být v tom svém stylu osamoceni... Což je jen dobře.
Tome nevím proč s nimi vedeš ty nekonečné přestřelky... je to zbytečné a jen jim tím nahráváš a zviditelňuješ je. Plus tím škodíš sám sobě... Chce to víc klidu a míň rozčilování :-)
Maudit:
Pokud dobře koukám, tak jsem tu psal dvě věci:
a) že v 1Q/2018 vrcholila poptávka po grafikách
b) že v 2Q/2018 byl vrchol prodejů grafických čipů
A to se vzájemně nijak nevylučuje. Ba právě naopak. Výrobci grafik na základě obrovské poptávky objednávají rekordní množství grafických čipů, které jsou jim následně dodány a oni za ně musí zaplatit, přestože je už vlastně v takovém množství nepotřebují.
hnizdo:
Pokud já dobře koukám, tak v roce 2017 byl nárůst mezi 1Q a 2Q skoro 24 % v tržbách. Letos AMD očekává 22% růst mezi těmito kvartály. Tedy veškerý růst je v podstatě běžný sezónní.
A proto tedy nemá smysl porovnávat 1Q/19 s 2Q/17, ale naopak je rozumné porovnávat 2Q/17 s 2Q/19, kde se očekává ten 35% růst.
Tak že by to to nebylo součástí všech desek, ale box chladiče měli řízené ventilátory? Mám hosipa a nechce se mi to dohledávat, prostě AMD tenkrát přineslo ticho do PC.
Kapitola 4 na straně 8:
https://web.archive.org/web/20070409045621/http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/DownloadableAssets/Cool_N_Quiet_Installation_Guide3.pdf
"All AMD Athlon 64 Processor-In-A-Box packages include thermally controlled fans."
Hmm, to je zajímavý (a pro mě novinka). Nevím, jak vypadaly box chaldiče u první generace Athlonů 64, takže tam asi byl větrák s čidlem. Ty v těch letech 2003-2004 celkem byly, taky jsem si jeden tehdy koupil (ale bylo to k ničemu, protože i při nízký teplotě byly otáčky/hluk strašně vysoko - jó, to byla legrace tehdy kupovat větráčky naslepo).
Ale v roce 2005 už revize Venice asi tyhle boxy neměly, nebo aspoň u nás ne. Co jsem měl tehdy já i co jsem viděl později (Venice A64 3200+, 3000+, Sempron, pak A64 X2 do AM2) mělo všechno obyčejný ventilátor bez termistoru a s konstatntníma otáčkama, pokud nebyla regulace na desce.
No každopádně se tím asi vysvětlilo, proč jsme si to každý pamatovali jinak.
Možná tu termoregulaci měl tenhle chladič: http://www.modsynergy.com/Modsynergy%20files/AMD3000-3.jpg
Ten už jsem nezažil, v roce 2005 u těch 3000+/3200+ byl zhruba takovýhle: https://st.overclockers.ru/images/lab/2006/07/11/3000cooler.jpg
Ale trošku jiný typ a ještě měl nálepku s tím hologramem, ne tuhle škaredou obyčejnou (ta pak byl na těch chaldičích pro AM2).