Android a iOS ničí trh přenosných herních konzolí. Přežijí?

17. 8. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Možná jste, stejně jako já, před několika lety toužili mít doma Playstation Portable nebo aspoň Nokia N-Gage. Pak jste si ale zjistili cenu jednotlivých her a chuť vás rychle přešla. Všechny, kterým připadala malá herní krabička drahá, muselo hodně potěšit rozšíření telefonů a obchodů s aplikacemi na systémy iOS a Android. Obzvláště v druhém případě se dalo vybrat z řady různě drahých mobilů a stejně jako na iOS jste mohli hry kupovat za zlomek nákladů oproti specializované konkurenci.

Ta začala mít problémy v okamžiku, kdy výkon mobilních telefonů a tabletů začal být větší než samotné herní konzole. Kdo si koupí PSP nebo Nintendo, když mají slabší výkon a dražší hry? Tato celkem logická úvaha začíná být stále zřejmější i v praxi. Podle průzkumu agentury Flurry totiž iOS a Android drží plných 58% zisků z mobilního herního byznysu v USA. Na Sony Playstation Vita a Nintendo 3DS zůstává pouze 36 %. Obzvláště pro Nintendo jsou to hodně smutná čísla. V roce 2009 totiž ovládalo 70 % trhu a Android s iOS měli pouhých 19 %. Během tří let se tedy situace naprosto obrátila a nechtěl bych být v kůži kohokoliv z managementu Nintenda a vymýšlet, jak tenhle vývoj zastavit.

Zdroj: tech.fortune.cnn.com