Hlavní navigace

Android ovládl Čínu, má to ale háček. Google na tom nic nevydělá

4. 10. 2013

Sdílet

Zdroj: Redakce

Čína je, co se týče chytrých telefonů a tabletů, velmi specifický trh. Applu ani Microsoftu se zde s iOS a Windows Phone nedaří prorazit, tržní podíl Androidu je 90 %. Jenže ani Google nemá důvod k radosti, jak odhalil analytik Benedict Evans z firmy Enders Analysis na svém Twitteru.

Google poskytuje operační systém Android zdarma a vydělává na tom, že lidé používají jeho služby, skrz které jim servíruje cílenou reklamu, a že si kupují aplikace na Google Play, z čehož má firma opět provize z ceny nebo z reklamy v aplikacích.

Data, která sesbírala společnost Umeng Analytics, ale ukazují, že obchod Google Play se na počtu stažených nebo prodaných aplikací podílí jen 5,6 %. Převážnou většinu aplikací, 72,6 %, Číňané stahují skrz obchody třetích stran. Částečně by se to dalo vysvětlit tím, že obchody zaměřené na čínský trh poskytují relevantnější aplikace než celosvětový Google Play. Řada alternativních obchodů ale distribuuje také pirátské hry a nezřídkakdy bohužel i malware. Tak či onak, z takto prodaných aplikací Google nevidí ani vindru a podíl na trhu tím pádem nedokáže přetavit na zdroj příjmů.

CS24

 

Instalovat aplikace z alternativních obchodů ale na Androidu není zakázáno, přístroje se kvůli tomu nemusí jailbreakovat jako iOS. Google si za to tak může sám, dost možná ale ví, co dělá, a že dominantní postavení Androidu na čínském trhu samo o sobě pro něj je nebo bude nějakým způsobem výhodné.