Už několik studií a průzkumů prokázalo, že filmy a hudbu si nejčastěji kupují právě piráti. Proč by si nemohli kupovat software? A kdyby výrobci a prodejci pružněji přizpůsobovali distribuční modely současné době a ceny poptávce, nemuseli by platit za lobbing pro ochtranu kopírovacího monopolu ve většině zemí světa. Svět by byl hezčí a pravděpodobně by si vydělali víc.
dvojita ironia celeho pripadu je ze firme sa praveze podarilo ukazat aky je nezmyselny boj proti piratstvu: totiz v normalnej neupravenej verzii hry sa vyvojar hry zvycajne snazi simulovat realny svet co najvernejsie. Naproti tomu problemy s virtualnym piratstvom museli pridat do umelo pozmenenej verzie. Tato ironia je dvojita preto, lebo firma sa tu hru pokusila so ziskom predavat vo svete, kde uz piratstvo je, cim performativne demonstrovali ze v skutocnosti neveria tomu, ze piratstvo znemoznuje ziskovu tvorbu a predaj hier.