Možná si vzpomenete na loňskou zprávu, podle níž má sice Android v Číně tržní podíl okolo 90 %, avšak většina uživatelů nakupuje aplikace v obchodech třetích stran a Google Play má minimální podíl. Tak trochu podobný problém má Microsoft, jak odhalila analytická firma Kantar Worldpanel. Přestože jeho vyhledávač Bing je pevně integrován do Windows Phone a pro jeho spuštění odkudkoliv slouží jedno ze tří hardwarových tlačítek, necelá polovina uživatelů si dává práci navíc a pro vyhledávání otevírají internetový prohlížeč, kde lze nastavit, aby se dotazy vyhledávaly Googlem. Společnost to prozradila na Twitteru.
KWP ComTech USA: #Bing maintains >50% search share of #Windows Phone users in Q4
— KWP ComTech (@KWP_ComTech) January 15, 2014
@charlesarthur You might be surprised-it's only 52%. The other half are quickly switching to arch-rival Google.
— KWP ComTech (@KWP_ComTech) January 15, 2014
Limit 140 znaků bohužel nedovolil sdělit, zdali se jedná o statistiky celosvětové, nebo pouze ze Spojených států, kde má Windows Phone velmi malý (byť statisticky ne zcela nevýznamný) podíl. 48 % uživatelů je vcelku alarmující číslo zvlášť s přihlédnutím k tomu, že i pro hledání v Internet Exploreru je přednastaven Bing a změnu na Google musí uživatel vědomě provést na obrazovce rozšířených nastavení (a to nemluvím o tom, že se jedná o uživatele, kteří si dobrovolně vybrali telefon se systémem od Microsoftu). Uživatelé prý navíc od Bingu „rychle odcházejí“.
Problémem tedy není to, že aplikace Bingu má špatně navržené uživatelské rozhraní (osobně ji používám dost nerad), ale že výsledky, které Bing vrací, uživatelé nepovažují za tak relevantní a užitečné jako ty, které na stejný dotaz poskytne Google. Doplácí Bing na nepoměrně větší renomé konkurenční značky, nebo je opravdu tak špatný?
Zdroj: Boy Genius Report, Twitter