Hlavní navigace

Anti-aliasing snů: Crysis v 6400 × 4000 pixelů

21. 7. 2009

Sdílet

Zdroj: Redakce

Redakce serveru PCGH je hrou Crysis a CryENGINE 2 doslova posedlá. Ale protože je to asi stále graficky nejdokonalejší herní záležitost a protože díky tomu tvoří zajímavé články jako třeba tento, rádi odpustíme.

Skrze konzoli hry bylo vynuceno 25,6megapixelové rozlišení (6400 × 4000 px), což při následném downsamplingu na maximální rozlišení 30" LCD panelu znamenalo vlastně 6,25× SSAA (2,5 × 2,5 RG SSAA). Někdo by pro tuto metodu určitě preferoval termín over-sampling, to je ale každopádně jedno. Podstatný je fantastický vizuální výsledek, který konečně neřeší jen alias (zubatost) hran (což v CryENGINE 2 stejně jako Unreal 3 engine není až takovou nutností), ale také alias textur.

Crysis v 6400 × 4000 px (down-sampling na 1280 × 800 px = 25× super-sampling). Zdroj: PC Games Hardware (klepnutím zvětšete)

CS24

Ještě pro jistotu stručný a zjednodušený slovníček použitých pojmů:
SSAA... super-sampling, skutečný celoobrazovkový anti-aliasing (metody: over-sampling, jitter, ...)
MSAA... multi-sampling, anti-aliasing hran
RG... rotated grid (vzorky AA jsou na pozicích pootečené „mřížky“)
OG... ordered grid (vzorky anti-aliasingu jsou v pravidelné čtvercové mřížce)

Pro více obrázků (včetně těch downsamplovaných z 6400 × 4000 px na 2560 × 1600 px), detaily o nastavení a potřebné příkazy pro konzoli hry navštivte originální článek na PC Games Hardware.

Autor článku