V prvé řadě mě napadá, proč by člověk vlastnící Apple produkt, evidentně oplývající penězi dost na rozhazování, vůbec vyhledával Applem neautorizovaný servis. Nám obyčejným smrtelníkům se zdá nemožnost neautorizovaného servisu šílená, ale majitelé Applu zcela jistě považují tuto vlastnost za konkurenční výhodu - už pro ten luxus, že jim servis udělá centrum, které na to má skutečné odborníky.
Tohle bude časem všude, už si nekupujete věc která vám patří, ale jen licenci na její použití, je to sice horší ale za to dražší. Pokud bych někde chtěl ekoteroristy tak tady, nesmyslná masová výroba s životností sotva přes záruku bez možnosti oprav a rozšíření. Rozbije se poddimenzovaný čudlík u pračky, kupte si novou. Odejde v počítači disk, kupte si nový počítač.
"Společnost se ale například v Americe aktivně snaží zabránit přijetí zákonů, které chtějí firmám přikázat, aby servisní manuály zveřejňovaly a poskytovaly bez obstrukcí náhradní díly, takzvané „právo na opravování“."
Mám pocit, že hnutí "right to repair" naopak bojuje pro přijetí nějakého opatření. Čtu ten článek blbě nebo mi něco uniká?
Nejnebezpečnější mi na tom přijde, že Apple s takto se pořád zhoršujícím přístupem k zákazníkům, je nejbohatší firmou na světě a jeho hodnota i majetek pořád roste. To pak ukazuje ostatním technologickým firmám, že férový přístup k zákazníkům je nanic a motivuje je se chovat podobně.
Pokud by šlo jen o Apple a ostatní výrobci šli opačnou cestou, tak nechť se Apple sám nakonec zadusí svou politikou a kdo si od nich něco koupí, tak je to jeho problém. Ale mě děsí, když vidím, že další velké (nejen) HW firmy jdou stejnou cestou, jen s časovou prodlevou...
Každý má možnost volby. Pakliže nechci nechat při závadě nechat vydělat i servis, tak si musím koupit jinou značku.
Ono, když servisy musí platit za podporu přímo Applu šílené sumy, tak tu cenu musí přenést na zákazníka.
Ale to je, díky růstu mezd a klesání ceny finálního výrobku normální. Prostě poroste cena odborné práce prováděné na relativně exkluzivním zboží.
Většina zdejších čtenářů taky nechodí do práce za 100Kč za hodinu. A to je mzda, nikoliv náklady na zaměstnance a jeho "židli".
Jinak, výpočetní technika je dnes brána jako spotřebka, ev. pracovní nástroj, který si na sebe po dobu std. záruky musí vydělat.
Tak samozřejmě že to mají i normální lidi. Já teda znal víc lidí s iphonama/macbookama, kteří patřili do takovýho toho normálního ranku než že by byly zlatá mládež nebo tak něco. Jsou lidi, kteří jdou takoví ti echt fandové co applem fakt žijou, sledujou ty keynote a užívají si to, nebo pak zase normální lidi co je přitáhne ta značka/líbí se jim to. Ten kult a sílu značky nereadno podceňovat, taky má dost silnej sekundární "marketing" ze strany těch fandů na sociálech nebo rovnou v médiích, žejo.
No mne hlavne zacina vadit, ze tak nejak je tu 10 clankov furt dokolecka ako je Apple hnus a pod tym sa 10 uhracov pravidelne urobi, aki su ti Applisti ovce - evidentne su tie clanky pisane pre nich. Osobne sa urcite i u Appla najde medzi zakaznikmi vselikto (to vsade), ale - z realneho zivota, su Appisti uplne normalni, cast velmi sikovni ludia. Mam problem najst clanky a fora, kde by tie iOvce naopak dokazovali takto urputne aki su magori "ti ostatni". Applisti su z mojich skusenosti ludia co maju Apple ako (mimochodom naozaj casto dost peknu) stylovku, lebo mozu a chcu a viac to neriesia. Rieseni su len oni ludmi ako mas aj tu na forach hafo. Obvykle studentov s holou prdelou. :-P Ostatne... uz to, ze sa na Apple "nedaju moc hrat hry" vylucuje cele zastupy pubertakov, ze. ;-)