Někteří Bona, Edge a další neznají, nemají je rádi, případně jim prostě vadí, že jim Apple album vnucuje. Firma totiž zvolila dost netradiční krok. Místo toho, aby album umístila do iTunes za 0 dolarů/eur, takže by si každý musel hudbu nejdříve ručně stáhnout, album všem označila jako koupené. Mají jej v seznamu Purchased a kdo si aktivoval automatické stahování nakoupené hudby, toho den po keynote čekala nová muzika uložená na disku či flash paměti.
Darovanému koni na zuby nehleď, říká se. Negativní odezva uživatelů byla nakonec tak silná, že Apple vytvořil formulář, ve kterém si můžete nechat hudbu smazat. Najdete jej na itunes.com/soi-remove, kde se přihlásíte svým Apple ID a potvrdíte odstranění ze seznamu nákupů. Z iTunes, iPodu nebo iOS pak ještě musíte album ručně smazat.
Apple má pro příště poučení, že dárky nevadí, pokud je nebudou někomu vnucovat. Podle časopisu Billboard jej prý celá akce stála asi 100 milionů dolarů. Účet na iTunes má půl miliardy lidí, takže za každého potenciálního posluchače zaplatil dva centy. Magazínu Recode Apple sdělil, že za první dva dny si album stáhly dva miliony uživatelů. Producenti U2 tedy královsky vydělali. Navíc se díky album zdarma o nich začalo více mluvit a zvýšil se zájem o starší desky. V Top 100 na iTunes je teď 17 starších alb irské kapely.
Není to mimochodem poprvé, kdy Apple spolupracuje s U2. V roce 2004 firma vydala speciální edici iPodu, na kterou roku 2006 navázala ještě druhou verzí. iPody měly trochu jiné balení a zákazníci dostali navíc hudební bonusy z dílny U2.
U2 se se svou písní Vertigo zúčastnili také jablečné kampaně Silhoutte. Siluetu Bona dokonce najdete přímo v hudebním přehrávači v iOS 7 (dole, druhá ikonka Umělci/Artists). Bono si prý rozuměl se Stevem Jobsem. Vztah má ale také s Billem Gatesem, když se několikrát společně věnovali dobročinným účelům na pomoc v Africe. Bonova investiční společnost navíc dříve investovala do Facebooku, což mu po vstupu na burzu a růstu akcií vyneslo více než miliardu dolarů.