Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Nový iPad Pro má výkon jako Xbox One a je dražší než kdy dřív. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 31. 10. 2018 16:31

    Artael

    Tady ti nechci kazit iluze, mají silnou značku, ale současný datadisk není moc populární, spíš naopak. Je tam cítit určítý trend, podobně jako u intelu. Jeden tým má lepší výsledky jak ten druhý a střídají se, aby bylo zachováno tempo a generoval se zisk. S tím classicem nevím kam přesně cílí, ale pro popis a rozbor dané problematiky bych musel napsat opravdu mnoho textu. Pokud máš rád příběh warcraftu, tak i skrze jen to, že vyexpíš, projdeš nějaké lokace a tak za to stojí.

    Co ovšem wow několik let úspěšně dodržuje, je brutální neoptimalizace. Dokonce je v současném stavu i lepší vlastnit starší železo, protože se děje nehezká věc - moderní CPU/GPU se flákají a framerate rozhodně není optimální. A trpí to i dalšími neduhy. Proto ho velmi rád vytahuju jako ten nejlepší příklad, jak to nemá vypadat. Naopak, byť už je to také vousatá hra, Trine 2. Ta gamesa opravdu vytížila HW a nebyly tam nijak vysoké nároky na CPU.

    Osobně se obávám, že tím, jak se naráží na limity v HW bude muset dojít ke značné redukci nadbytečného kódu/instrukcí, aby jsme se posunuli někam dál. Bude nás to stát komfort a čas, ale když už nic jiného nezbyde ;) AMD s Mantle dalo jasný směr, Vulkan, Metal, DX12 jsou důkazem, že to funguje. Dalším krokem by mělo být odpoutání se od uzavřeného blobu a víc se otevřít, protože myslím že nejsem sám, kdo je z kroků jedné či druhé společnosti trochu rozmrzelý. Samozřejmě budou se snažit to držet co nejdéle pod pokličkou, ale MS a DX API tady nebude věčně (snad).