Nemyslím si že Apple stojí ty čipy víc, dle toho co se uvádělo při uvedení M1 tak Apple svými čipy výrazně ušetří proti tomu když to bral od Intelu. Tzn. vyrábí levněji než kdyby kupoval hotové.
"4+4jádro M1 je schopné spotřebovat v zátěžích CPU až cca 20 W."
Ano v MacMini jako sustain power... z toho 18,5W jde na P core, takže 8 Pcore může teoreticky brát až 37W, 4 ecore jsou na 1,5W. U Airu to spadne na 10W celkem, takty asi 2.1GHz a na Pcores zbývá 8,5W Spotřeba v podstatě poloviční ale 2/3 výkon
Když to sečtu tak 37+37+1,5 = 75,5W pro CPU část v extrému, ale je možné že to bude přiškrcené
Pozn. V prezentaci Applem zmiňované maximum 48GB framebufferu PC GK je asi zavádějící informací, existují snad (pravda trochu dražší) 80GB PCIe verze A100. https://www.pny.com/nvidia-a100-80gb
Minimálně ve hrách (v té omezené míře, v jaké pro Apple teď jsou) se to asi bude stávat dost často, protože ta ovladačová podpora a různé fixy výkonu hry v rámci ovladačů hrají hrozně velkou roli. Hry pro tu platformu už (aspoň teď) nejsou moc relevantní, i když nějaké jsou.
Počítám, že Apple ty údaje/sliby o výkonu GPU odvozuje od nějakých výpočetních/video aplikací, kde je pohlídané optimalizování na hardware Maců.
Ono nejde o ty ovladačové fixy ale o to pod jakým enginem to běží. Pokud je hra psaná pod Metalem a má nativní Armový build tak ty hry švihají velice dobře, například Baldurs Gate 3, pokud se nemýlím tak třeba Disco Elysium taktéž.. Divinity: Original Sin 2 ma Armový build určitě, běhá i na iPadech,.
A co by se pokazilo? A když se to pokazí odneseš to do Apple, resp, zavoláš, pošlou ti kurýra, odveze to a oni ti o opraví a pošlou zpět.
Třeba na iPhonu ti vymění až 2x za rok rozbitý display za 29 dolarů, mrtvá deska je za 99.. prostě fixní cena za opravu určitého typu...
Mac Studio je možné koupit s AppleCare+ takže se nemusíš bát že tě oprava zruinuje.
Navíc, i bez toho to sice nebude milé, ale pokud potřebuješ Mac Studio pro práci a nejsi lama, tak tvůj příjem je 10+ tisíc dolarů měsíčně a nákup toho zařízení se ti zaplatí za pár dní práce.
Navíc kazící se Macy? kde jsi to viděl?
Máš do určité míry pravdu, navíc podpora RAID polí je v Měkosu tristní (a pro lepší potřebuješ SW třetí strany (!!!). Ale to všechno vychází z toho, že Měk není inherentně profesionální stroj, spíše módní hračka. Místo RAIDu dostaneš TimeMachine - a ono to v podstatě stačí, protože nakonec stejně k Měku potřebuješ profesionální platformu postavenou na PC v roli infrastruktury, neboť velké projekty se ti stejně na ta směšná interní úložiště nevejdou. To má samozřejmě zase další konsekvence, pro 10GE si musíš koupit redukci z TB, takže z Měka většina uživatelů dělá kabelového hastroše.
No ale užovky Měky milují, tak trpí dobrovolně a rády. ????
PetebLazar: však ano, ale ty myslíš technicky, přímočaře. Měkaři mají ten mindset posunutý, je to prostě ani nenapadne, protože Jabkosoft to neumožnil/zakázal, tak to prostě nejde a šmytec, udělej to jinak.
Prakticky vzato, tohle bude řešit jen člověk, který s počítačem pracuje kreativně, tvoří obsah. Jenže to je minorita. Drtivá většina dnešních užovek používá počítač (a je jedno, jestli PC nebo Měka) jako online terminál a to málo dat mají replikováno v cloudu. Zcela ti rozumím, mám to taky tak, ale je třeba si nalít čistého vína: jsme už dávno minorita a "weirdos" (alias "divnolidi") ????