Ale Metal přece je API, a to je nezávislé na HW (respektive je to mezivrstva k HW), takže co je pod ní, to vývojáře trápit nemusí.
Pro Apple je vlastní HW způsob, jak jednak ušetřit, druhak jak svou platformu uzavřít. Nicméně já jsem hodně skeptický ohledně dosažitelného výkonu - ten bude stačit pro streaming pro konzumenty a základní office, ale IMHO už hry budou mít problém. Mac se "rozjel" s přestupem z PPC na x86, protože umožňoval v případě nouze/potřeby poměrně jednoduché provozování Windows aplikací - ať už přes Parallels desktop, nebo pomocí BootCamp. To teď padne a přitom stále platí, že pro klasický firemní computing (pokud se nejedná o kreativní pozice) je problém s aplikacemi - zejména těmi lokálními, jako jsou ERP systémy, backofficové aplikace, apod. Fungují MS Office, ale taky ne zcela kompatibilně a většinu firemních doplňků pro ERP systémy do nich nedostaneš. Uživatel je tak omezen na prazákladní set aplikací a utilit (typu VPN apod.) a na zbytek se musí spolehnout na webová rozhraní (tj. horší produktivita), nebo na emulaci/dualboot. A to prostě nestačí. On ten x86 svět tu existuje nějakých 40 let a nahradit jej, to je oříšek. Samotný MS má problém zbavit se podpory DOSu (tj. 32bit OS), protože ještě dnes existují v provozu aplikace, které jsou 16-bitové a vyžadují 32bitový NTVDM. Existuje sice 64bitový "hackový" rekompilát NTVDM, ale to je "řešení" zcela nesystémové.