U Applu je výhoda, že umí rychle adaptovat nové technologie a nevláčí s sebou kouli zvaná "zpětná kompatibilita". U Microsoftu je to ale naopak výhoda, že pořád kompatibilitu zachovává a z hlediska vývojářů se nechová tak diktátorsky. Každý přístup má něco. :)
Ještě dnes v některých obchodech vidím pokladní systémy postavené na DOSu, pořád se používají podvojná účetnictví pro DOS nebo Win 3.1. Naprostá většina programů a her bych řekl, že je jen v 32bitové verzi. Udělat tlustou čáru za tímhle je složitější než u Applu.
32-bit klientský Windows MS musí vydávať napr. kvôli Atom procesorom. Ešte pred 2 rokmi sa predávali nové tablety bez podpory 64-bit Windows. V tomto má Apple skutočne výhodu. Na druhu stranu 32-bit serverový Windows sme tu nemali už skoro dekádu.
A čo sa týka WIn 10 ARM, myslím si, že si Microsoft uvedomil (a verejne priznal) realitu: výhradne 64-bit aplikácie sú obvykle také, čo potrebujú vysoký výkon. A emulácia x86-64 na ARM na to proste nemá. A ktovie či v tom nie sú aj nejaké patenty - vieme ako sa Intel vyhrážal pri oznámení Win 10 ARM.
Môj tip - MS dúfa, že väčšina aplikácii na Win 10 ARM bude z UWP/PWA/web/..., že zopár populárnych a na výkon náročných aplikácií bude prekompilovaných na ARM64, a že zvyšok pokryjú 32-bit verzie aplikácií, ktorých je stále hromada.
Či bude taká stratégia aj úspešná, to je iná vec.