" frameborder="0" height="360" width="640">
Ten je pro české uživatele stanoven na 6 eur (zhruba 163 Kč) a odpovídá tak cenovce za konkurenční Spotify. Podle prvních informací u předplatného zůstalo více než 6,5 milionu uživatelů. To je velmi slušné číslo navíc, když vezmeme v potaz, že Apple Music je zatím dostupný jen na jablečné mobilní platformě a u počítačů si ji vyzkoušejí jen majitelé Windows a pochopitelně OS X. Spotify je napříč tomu dostupné pro všechny hlavní platformy a dokonce nechybí ani webová varianta třeba pro majitele chromebooků.
Tip – Zkušenosti s Apple Music: povedená uzavřená alternativa ke Spotify
Několik let zavedené a veřejně známé Spotify se chlubí více než 20 miliony platícími uživateli a dalších 55 milionů službu používá v bezplatné verzi s reklamami. Něco podobného Apple zatím nenabízí a podle slov Tima Cooka ani nic podobného neplánuje. Tříměsíční zkušební verzi Apple Music však v současnosti využívá na 8,5 milionu posluchačů.
Apple Music tak ani zdaleka nemůžeme považovat za propadák a i když je jeho pozice oproti zaběhnuté konkurenci velmi těžká a stále minoritní, necelé čtyři měsíce se může počty uživatelů bez okolků chlubit. S dalším nárůstem se navíc počítá po spuštění Apple Music pro Android, což jablečný gigant sliboval do konce tohoto roku.
Zdroj: CNET