Apple Music vstoupil na trh se streamovanou hudbou relativně pozdě, tj. v polovině roku 2015. V březnu jsme ještě hlásili, že si ho předplácí 38 milionů lidí, zatímco konkurenční Spotify, jež této části trhu dominuje, si předplácelo 71 milionů lidí (k tomu ovšem dalších 88 milionů využívá bezplatný tarif, k němuž Apple alternativu neposkytuje).
Čerstvý report Digital Music News hlásí, že rostoucí Apple Music už Spotify dohnal v USA, kde dokázal posilovat vyšším tempem. Podle všeho je to zatím více méně plichta – obě služby si předplácí přes 20 milionů Američanů a Američanek. Digital Music News tvrdí, že Apple Music o příslovečný vlásek vede, zatímco Financial Times, jak upozornil Paul Thurrott, uvádí, že Spotify se v USA chlubí 22–22,5milionovou platící základnou, zatímco Apple Music si v tomto kraji platí 21–21,5 milionu lidí.
Tip: Zkušenosti s Apple Music: povedená uzavřená alternativa ke Spotify
Buď jak buď, Apple Music se daří a v USA se již dnes, případně v blízké budoucnosti bude jednat o nejúspěšnější placenou službu pro streamování hudby. Zatímco globálně většinu trhu drží zařízení s Androidem, v USA je to zhruba polovina – druhá pak zbývá iOS. Lze předpokládat, že Apple Music zaujme málokoho s Androidem, v rámci jablečného prostředí ovšem dává smysl obrátit se na domácí službu.
Globálně si Apple Music předplácí už 45 milionů lidí, přičemž dalších pět až deset milionů zkouší neplacené demo. Dle Digital Music News se pak k abonentkám a abonentům Spotify globálně řadí 70 milionů lidí, dalších 90 milionů dále využívá bezplatný tarif s reklamou. Oficiální čísla přímo od Spotify se do určité míry liší. Celkově si službu předplácí už 75 milionů lidí, takže ony údaje od Digital Music News je potřeba brát s určitou rezervou, možná jsou mírně zastaralé.
Financial Times pak bez ohledu na to platí za důvěryhodnější zdroj. Pokud má pravdu, pak už tedy Apple Music v USA vede, co se počtu předplatitelek a předplatitelů týče.