Před zhruba dvěma roky byla představena nová hudební služba od Applu, která firmu ze světa prodeje empétrojek teleportovala do oblasti, kde dominovalo Spotify a další. Na trh vstoupila pozdě a vzhledem k zaměření na svůj jablečný ekosystém mnozí pochybovali o tom, zda má další hudební streamovací služba co nabídnout.
Apple Music je zřejmě větší hit, než jsme čekali. Apple na WWDC před dvěma dny oznámil, že Apple Music si předplácí již 27 milionů lidí. V prosinci to šlo o 20 milionů lidí. Je to solidní růst tak překvapivý? Lze předpokládat, že o tuto službu budou mít zájem zejména ti, kdo vlastní elektroniku od Applu. Lze rovněž očekávat, že cílová skupina bude ochotnější utrácet a bude věrná značce.
Největší službou zůstává Spotify s 50 miliony předplatiteli a předplatitelkami, přičemž jeho celou uživatelskou základnu tvoří 100 milionů lidí. Apple Music na rozdíl od největší konkurence nenabízí bezplatný tarif s hudbou v nižší kvalitě a zaplacený reklamou. Jestliže Applu k dosažení 27milionové základny potřeboval 24 měsíců, Spotify se na ni vyškrábalo po zhruba šesti letech. Postup ovšem nelze srovnávat, Spotify byl průkopníkem, Apple Music naskočil do rozjetého vlaku, kde streamování hudby nejsou cizí ani sprostá slova.
V tuto chvíli již nelze pochybovat o tom, že se Apple v oblasti hudebních streamovacích služeb vyšvihl na druhou příčku. Google se vůbec nechlubí s tím, kolik lidí používá Play Music, tudíž se patrně nemá s čím chlubit. Něco podobného platí pro Groove Music, který je navíc dostupný v méně zemích. V ohledu počtu uživatelek a uživatelů je zajímavá Pandora (celkem 81 milionů lidí), její regionální dostupnost je ale ještě slabší. Předplatitelská základna čítá jen přes 4 miliony hlav.
Ze známých služeb bych jmenoval ještě Deezer, který patří ke starším, ale méně úspěšným a jeho používanost se spíše snižuje. Požívá jej 10 milionů lidí, předplácí si ho pak kolem 6 milionů lidí. (Druhý údaj je ale již starší, Deezer se oficiálně chlubí jen celkovým počtem aktivních posluchačů a posluchaček.)