Apple chce koupit Shazam za 400 milionů dolarů

11. 12. 2017

Sdílet

 Autor: Redakce

Se zveřejněním této zprávy jsme čekali až na potvrzení od aktérů, to ale zatím nepřišlo. Rich Riley (CEO Shazamu) ani nikdo jiný se zatím nevyjádřil, případně vyjádření odmítl. S novinkou jako první přišel magazín Techcrunch a zprávu o akvizici již potvrdil i Financial Times. Zájem o koupi měl kromě Applu přitom i Snapchat. DoplněnoApple koupi dnes potvrdil.

Shazam je jednou z hlavních služeb pro zjištění názvu a autora písničky (ale i seriálu nebo televizní reklamy) podle zaslechnutého kousku nahrávky. Nebo i zazpívaného, když si věříte. Apple by prý měl zaplatit 401 milionů dolarů, což je téměř 9 miliard korun. Současně jde ale o poměrně nízkou cenu, neboť při posledním kole navyšování investic dospěli investoři k hodnotě firmy okolo jedné miliardy. Shazam zřejmě narazil na svůj strop a větších výdělků sám nedosáhne, odprodej firmy je proto logickým vyústěním.

Shazam celkově získal investice v hodnotě 143,5 milionu dolarů od několika investorů včetně Sony Music. Sony mělo přitom ještě nedávno vlastní službu TrackID, kterou ovšem (kvůli drahému provozu) ukončilo a začalo doporučovat právě Shazam. Největším konkurentem Shazamu je zřejmě aplikace Soundhound.

bitcoin školení listopad 24

shazam Shazam

Shazam by měl být ziskový, minulý rok vydělal 54 milionů dolarů. Službu identifikace poskytuje zdarma a vydělává mimo jiné na tom, že přivede nové zákazníky do jiných služeb, například Spotify nebo Apple Music.

Apple by akvizicí získal významného hráče na poli hudby, kde se mu i tak hodně daří. Již dříve odkoupil značku Beats vyrábějící sluchátka a tím vlastně poskytl finanční injekci společnosti HTC. Technologie Shazamu by Apple mohl využít pro vlastní rozpoznávání přes Siri (kde už jej stejně používá) a současně by mohl přestat Shazamu platit za uživatele, které mu přinese. Je ale také možné, že aplikaci Apple zruší a využije jen technologie.

Autor článku

Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.