Na druhou pozici se vrátil Samsung, ten však sází na svůj vlastní systém Tizen a s Androidem Wear prodával všehovšudy jeden model. Podle výsledků z posledního čtvrtletí ovšem jeho Gear S2 mezi zákazníky zabodovaly a dařilo se jim z celé řady Gear nejlépe v historii.
Třetí skončil průkopník Pebble, jež před pár týdny oficiálně vstoupil i na náš trh. Jeho pojetí chytrých hodinek je však od konkurence velmi vzdálené a primárně sází až na týdenní výdrž. To je ale vykoupeno horším displejem a často také zpracováním.
O něco více se dařilo chytrým náramkům, kterých se za uplynulý rok prodalo na 37 milionů. Už tradičně jim kraloval Fitbit, který v posledním čtvrtletí dokonce překonal své předchozí výsledky a poslední kvartál minulého roku pro něj byl vůbec nejúspěšnější v celé jeho existenci. Na druhém místě skončilo čínské Xiaomi, kterému se podařilo prodat více než 12 milionů jeho levného Mi Bandu.
Z analýzy tak vychází, že Android Wear ještě čeká dlouhá cesta k alespoň polovičnímu podílů na trhu. Podle dřívějších analýz by to ale nemuselo trvat zase tak dlouho a do konce desetiletí se očekává, že Android Wear Apple dožene a trh si rozdělí téměř rovnoměrně. Stále se však čeká na skutečně silného OEM partnera, který by chytré hodinky s androidí platformou dokázal skutečně prosadit.
Zdroj: Canalys