Cupertinská společnost k 28. září ukončila fiskální rok 2019 celkovými tržbami 260 miliard dolarů, což je o dvě procenta méně než v roce předchozím. Provozní zisk dokonce klesl o 10 % na 63,9 miliardy dolarů a čistý o 7 % na 55,3 miliardy. V samotném posledním čtvrtletí Apple utržil 64 miliard (2% meziroční růst), čímž dosáhl horní hranice odhadů z předchozího kvartálu. Od června do září pak firma hospodařila s čistým ziskem 13,7 miliardy (3% pokles). Dle finančních výsledků Apple rostl USA, ale slábne v Evropě, Číně i Japonsku. V rozletu jej brzdí slabší prodeje hardwaru. Tradičnímu trháku jménem iPhone příjmy opět klesly o 10 % na 33,4 miliardy dolarů a prodeje Maců klesly o 5 % na 6,9 miliardy dolarů. O 17 % na 4,7 miliardy vystřelily prodeje iPadů a o 54 % na 6,5 miliardy pak prodeje hodinek, sluchátek a další elektroniky. Stabilně roste také výkonnost služeb, do pokladny přinesly 12,5 miliardy (18% růst).
iPady i hodinky jsou hit
Z výsledků je zatím předčasné vyvozovat závěry, že by o nové iPhony byl menší zájem než loni. V době finanční uzávěrky byly iPhony 11 v obchodě teprve týden, totéž ale platilo loni s uzávěrkou s datem prodeje iPhonů XS a XR. Klíčové bude až stávající „vánoční“ čtvrtletí. Applu ale evidentně vyšla sázka na levnější iPad 7 a hodinky Watch Series 5.
To Apple potvrdil i v konferenčním hovoru. Tržby z wearables prý byly rekordní na všech dlouhodobě monitorovaných trzích. A navzdory slabším prodejům iPhonů i Maců je uživatelská základna obou produktů nejvyšší v historii. Z toho lze usuzovat, že se firma daří oslovovat nové zákazníky, ale ti stávající už nemají tolik důvodů upgradovat na novější generace zařízení.
Finanční šéf Luca Maestri odhaduje, že v nadcházejícím kvartálu Apple utrží mezi 85,5 a 89,5 miliardy dolarů. Očekává tedy vyšší výsledky než loni, kdy firma utržila 84,3 miliardy.
Zdroj: Apple