Applu se díky velkým plackám loni dařilo v Asii. Samsung se naopak propadl

22. 1. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Kolega Lukáš Václavík včera nastínil, jak moc se čínské značky smartphonů vyšvihly v žěbříčku. Dodávají špičkově vybavené přístroje za nižší ceny než ostatní, takže se nelze divit. Další zpráva potěší příznivce z vedlejšího tábora. Applu se totiž v loňském roce velmi dařilo v Asii. Věřte nebo ne, můžou za to dvě velké placky, které firma představila na podzim.

Asiaté byli s velikostí smartphonů vždycky o něco napřed a osvojili si velké placky před západní společností. Zpráva o úspěchu Applu trend potvrzuje. Podle Counterpoint Research jablečná firma v Jižní Korei vyzývá na souboj domácí Samsung, když se její podíl v prodejích v listopadu zvedl z 15 % na 33 %.

 

Naopak Samsung si držel 60 % podíl, který po uvedení nových jablečných smartphonů spadl na 46 %. Apple přeskočil LG, čímž se dostal na druhou příčku a má ambice svést v tomto roce souboj se Samsungem. iPhony zaznamenaly velký úspěch také v Číně nebo Japonsku. V Korei se ještě nestalo, že by zahraniční značka chytrých mobilů překročila 20% podíl.

V Japonsku si Apple v listopadu vydobyl 51% tržní podíl a stal se místní jedničkou. Čísla z Číny až tak pozitivně nevyhlíží, přesto se Apple vystřelil na třetí místo s 12 %. Samsung skončil čtvrtý s 9 %. Tlak domácí konkurence je v zemi veliký.

Zdroj: WSJ via Neowin