Zadání hovoří o požadavcích pro let ve vnitřním i vnějším prostředí, schopnost zůstat ve visu na konkrétním místě a autonomní systém pohybu včetně detekce kolize v prostorách, kde není k dispozici navigační GPS signál.
Ono je to vlastně logické: čím menší bude objekt na obloze, tím spíše jej nepřítel nedokáže sestřelit. Aerovironment postavil prototyp bezpilotního letounu Nano Air Vehicle (NAV), jehož hmotnost je pouhých deset gramů včetně dvougramové nálože. Letoun je velký tři palce (76 milimetrů) a pohybuje se máváním křídel stejně, jako ptáci. Na vývoj dostal výrobce dotaci 636 000 dolarů (více než 16 milionů korun) a limit 18 měsíců na představení plně funkčního stroje.
Zadání hovoří o požadavcích pro let ve vnitřním i vnějším prostředí, schopnost zůstat ve visu na konkrétním místě a autonomní systém pohybu včetně detekce kolize v prostorách, kde není k dispozici navigační GPS signál.