Nikde se nemluví, že jen a pouze driver je low -level. Celé API Mantle je low - level a jako takové je jen a pouze v režii AMD (nikoliv pouze drivery), takže zřejmě si každý vlastní driver napsat nemůže.... (to co jste napsal platí pro High -level API jako je DX a OGL). Alespoň prozatím tomu tak je....
\ a o žádnou "špekuláciu" žurnalistů nejde, protože to řekl přímo Ritche Corpus z AMD v článku na VR Zone a nepřímo to potvrdil i Raja Koduri v jiném interview.
"I think at this stage it makes sense for us to develop Mantle, at least in its current form, because nobody knows our hardware at the lowest level best than we do. So for us to have to do that for alternative graphics hardware [would be] almost impossible."
Samozřejmě do budoucna se to může změnit, protože AMD má (údajně) v plánu vytvořit SDK, který má být veřejně přístupný. I tak to ale automaticky neznamená, že toho někdo (např Nvidia) využije a napíše vlastní verzi pro svá GPU. Stejně tak to může být jen chytrý strategický tah od AMD, že budou tvrdit, že Matle může podporovat kdokoliv, ale ve finále to nemusí být vůbec pravda a nebo budou konkurenční GPU navzdory použití Mantle stále výkonově znevýhodněni oproti GCN GPU. Lidi mějte rozum, tady jde o těžký prachy a nikdo v tomto lítém boji nebude brát nějaké ohledy na konkurenci !!! Nic jako "hodné AMD" neexistuje...
http://www.dsogaming.com/news/mantle-will-require-a-gcn-architectured-gpu-to-work-not-an-open-standard-like-opencl-or-opengl/
v článku vyznívá Koduriho prohlášení spíše jako "damage control" než reálný příslib. No chytřejší budeme po listopadovém APU summitu :)
ještě doplňení z VR Zone:
VRZ: Any timeline to Mantle’s SDK being made public?
It could be as early as sometime next year or maybe the year after.
Takže (možná) v roce 2015 ? (or maybe never) :o))