Uvádí to web DigiTimes, jenž čerpá informace z tamních průmyslových zdrojů. Strategie obou těchto firem se mírně liší. Asus zařízení podle DigiTimes vytváří interně a na projekt má vlastní vývojové týmy. U Gigabyte budou naopak brýle alespoň částečně „outsourcované“, podle DigiTimes má pro tento účel uzavřené partnerství s čínskou firmou 3Glasses. Ta má údajně již vyvinutý headset o rozlišení „2K“ (což by mělo značit panelem s 1920 × 1080 body) nazvaný D2. Tyto brýle ovšem mají omezení co do snímkové frekvence, zřejmě používají obyčejné LCD pracující jen na 60 Hz. Gigabyte by mohl pod svou značkou prodávat přímo tento model, 3Glasses by ale pro něj na zakázku mohla vytvořit upravený nebo zcela nový produkt. Která z těchto variant odpovídá skutečnosti, není zatím známo.
Kdy mají brýle od Gigabyte přijít na trh, DigiTimes ve své zprávě neuvádí, ovšem u produktu, jenž chystá Asus, je prý plánováno uvedení v příštím roce (2016). Přesnější datum specifikováno není, více pravděpodobné je ale asi, že přijde na trh spíše v jeho druhé polovině či na sklonku. Nebude tak přímým konkurentem první vlny VR zařízení hned při uvedení.
Příchod těchto a dalších brýlí by ale měl do mladého rybníčku VR přinést ostřejší konkurenci. V budoucnu by pak větší množství aktivních výrobců mohlo vést ke komoditizaci podobné dnešnímu trhu s monitory, kdy si můžete kvalitní LCD koupit od velkého množství značek a technologie není jen věcí jednoho nebo dvou hlavních jmen.
Firmy Gigabyte a Asus by měly mít výchozí pozici lepší o to, že jde o výrazné producenty herního hardwaru (u Asusu zejména): grafik, desek, periférií nebo LCD. Tu možná využijí, neboť podle DigiTimes prý Asus zvažuje, že by brýle prodával ve zvýhodněném balíku se svými herními notebooky – podobné bundly by se ovšem daly realizovat třeba i s highendovými grafikami. Zda touto cestou ale bude možné reálně ušetřit, nebo tyto bundly budou mít spíše marketingový význam, to řekne až čas.