Každý, kdo zvládl alespoň matematiku základní školy, snad ví, že záleží na vzdálenosti, z které na ten displej koukáte. Když sedíte u 15 palcového notebooku s FullHD displejem a máte ho 50 cm od očí, je velikost bodu stejná, jako byste na 27 palcový monitor koukal z 90 centimetrů.
Já třeba sedím u 32 palcového FullHD monitoru a mám ho 104 cm od očí (teď jsem to změřil). A velikost bodu opět skoro stejná (a pro mě akorát).
Zase ale clovek vetsinou sedi furt stejne daleko.
Ja mel 24" na fullHD a ted mam 32" na quadHD a sedim furt stejne daleko. Oba monitory maji stejnou velikost pixelu 0,269mm. Oproti tomu 27" na fullHD ma velikost pixelu 0,3mm. Otazka je, zda je ten rozdil opravdu tak velky, jak tu nekteri vytvari dojem.
Pokud nejsem progamer, tak urcite kazdemu doporucuji na hry jit do 32". Klidne s ultraHD.
Na druhou stranu anti-aliasing by to mel byt schopen pokryt at to ma 0,269 nebo 0,3mm.
Ale jinak jo, klidne bych se nebal i 32" s UltraHD, protoze sice 4K je zrout vykonu, ale zase se da neco usetrit na vypnuti anti-aliasingu. A nebo se na UltraHD monitoru, pokud je slusnej, da prepnout bez rozmazani na FullHD, ale pak je "ctyrpixel" tak velky, ze je anti-aliasing na nejvyssi mozne urovni nutnosti.