Jestli nic srovnatelného není, to nevím.
Hlavně ale overdrive je něco jiného a monitory to používají už víc jak deset let všechny. Overdrive neumí odstranit pomalost přepínání pixelů na LCD, jenom to odezvu trošku zredukuje, ovšem samo to může vést k novým artefaktům, protože se přepínání zase často trošku přešvihne na druhou stranu a pak se to zpětně koriguje.
Stroboskopické podsvícení je jiné v tom, že ty artefakty při naběhnutí nového snímku dokáže kompletně schovat, protože se začátek zobrazení vůbec neukáže pozorovateli. Takže schová samotnou odezvu a k tomu i projevy overdrivu.
Hnizdo ma pravdu. High end Gsync displaye ULMB vubec nemaji. Treba Acer Predator X27 (podle Tom's Hardware jeden ze dvou nejlepsich hernich moniyoru dneska, mam doma). Ten druhej je taky Gsync a taky ULBM nema. Vse je zredukovane na nulu pres variable overdrive. Dokonce ty Gsync displaye tuni/kalibruji per pixel, protoze pixely nejsou homogenni. Kazdy pixel pak muze mit jiny overdrive pokud je potreba.
Ale stejne se najdou vocasove, co budou tvrdit, jak je adaptive sync s Gsyncem srovnatelnej ????
hnizdo> Veľmi rád by som videl odkaz na to "konštatovanie" na tftcentral, nakoľko scanning/strobed backlight bojuje proti inému druhu rozmazania ako overdrive. Tzv. persistence blur s ktorým ani nulová odozva pixelov sama o sebe nič nespraví - viď. OLED.
Tie Mauditove kecy o per-pixel tunení, to už je silná káva. Variable overdrive je (s najväčšou pravdepodobnosťou) len prestavovanie overdrive na základe predpovede za aký čas príde ďalší refresh. Pomôže to s artefaktami, ale že by to znížilo pixel transition time viac ako dobre poladený overdrive na ne-variable refresh monitore, to asi ťažko...
"Vse je zredukovane na nulu pres variable overdrive."
Tak tu nulu bych fakt chtěl vidět, tomu teda nevěřím... Kdyby Nvidia kompletně eliminovala největší problém LCD, tak počítám, že se o tom bude mluvit trošku víc. Bylo by to ovšem super, protože kdo ví, kdy bude LCD něčím nahrazené.
A to s tím má dělat co? BTW, našel jsem to teda za tebe a ten Predator má v papírech odezvu 4 ms*. Pro srandu králíkům tam to číslo (na který jsou hráči zvyklí koukat, takže kdyby ho Acer mohl dát níž, tak to udělá) asi nebude.
* https://www.acer.com/ac/en/US/content/predator-series/predatorx27
Tolik k "Vse je zredukovane na nulu pres variable overdrive."
Ne. Odezva se udává s overdrivem, protože bez něj by vypadala hodně špatně.
Specifikace výrobce panelu (bez overdrive) je pro IPS například typicky 14 ms (a s overdrive pak monitory typicky měly v papírech třeba 5 ms).
Když se podívám do databáze, tak i ten AHVA panel v Predatoru X27 má podle AUO (tj. bez overdrivu) odevzu šedá-šedá 14 ms.
Takže 4ms jsou evidentně s overdrivem.
https://www.tftcentral.co.uk/articles/monitor_panel_parts.htm
Per pixel tuneni zminoval Jense Huang na jednom z keynotes Nvidie (uz nevim ktere). Ale jestli neveris, mluvi se o tom i na blurbusters:
"Thus requiring a custom powerful FPGA chip in the TCON in the first G-SYNC monitors to do all that realtime per-pixel overdrive processing.... Now you know one of the (multiple) reasons why G-SYNC monitors tended to have a fairly big premium, for high quality variable overdrive, it's a massive amount of realtime processing to get the best quality dynamic overdrive!"
https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=7&t=4935
Nj, AMD nic. Blby co?
Odbíháš od tématu té svojí údajné nuly, což?
Víš problém s tím, proč ti nebudu věřit ani slovo z toho, co tu píšeš, je protože prostě hrozně často záměrně povídáš věci, co nejsou pravda. Takže předpokládám, že keci o MPRT/GtG je teď zofalá snaha se vykroutit a kašlu ti na to. Tak nějak to taky bude s těma tvejma ódama na variabilní overdrive. Pravděpodobně pomáhá, ale když bude chtít někdo vědět jak moc, tak se rozhodně nesmí jít ptát tebe, protože to budou historky o tom, jak si vyletěl na měsíc, zničil turecký loďstvo pomocí tabáku a skákal z koule na kouli.
U tebe je to vždycky tak, že když Nvidia, tak vychválit/vylhat do nebe, a naopak když se to jenom otře o AMD, tak je to zase automaticky úplně k ničemu.
Přesně jak tady - super věc a jedna z potenciálně nejlepších inovací v herních monitorech v poslední době, až se to podaří rozvinout a rozšířit, ale maudit hned ví, že to je na nic. A přitom teď už ani neplatí, že by to bylo jenom pro Radeony, úplně stejně by to mělo fungovat na GeForce, takže správně by ti tě to ani nemělo triggerovat, ale neumíš si pomoct, gurdge forever... facepalm, no.
Naposledy co ses tady takhle nekriticky rozjížděl nad marketingem Nvidie, tak si tvrdil, jak ray tracing bude mít vyšší výkon než rasterizace a vypočítával, jak vysoký rozlišení při jakejch FPS by se s těma gigarays dalo utáhnout.
Nebo 200% nárůst výkonu s DLSS. Jo a s lepší kvalitou obrazu, než při plným nativním rozlišení. :D
Tak si pripomeneme muj prvni prispevek. Vsichni ho ostatne vidi:
Maudit 13.5.2019 at 9:13 "Bylo by asi dobry rict, ze Nvidia potlacuje blur i v G-Sync modu, a to pomoci Variable Overdrive. Na Adaptive Sync/FreeSync monitorech ale nic funkcne srovnatelneho neni, tak tahle nova featura urcite pomuze (pokud bude opravdu fungovat)."
Oslan: "Přesně jak tady – super věc a jedna z potenciálně nejlepších inovací v herních monitorech v poslední době, až se to podaří rozvinout a rozšířit, ale maudit hned ví, že to je na nic."
:D :D :D
"tahle nova featura urcite pomuze" == "maudit hned ví, že to je na nic", jasneee
Nesmysly a hate na Nvidii jsi tu naopak zacal roztacet ty:
1) "Jestli nic srovnatelného není, to nevím."
2) Vydaval jsi variable overdrive za neco, co se v monitorech dela uz dlouho. Ne nedela. To sis spletl s klasickym statickym overdrive. Bud nemas tuseni, o cem mluvis, nebo mlzis schvalne.
3) Hnizdo te upozorni na tvoji neznalost. Samozrejme neuznas chybu, ale zacnes se vykrucovat o cemsi s kontextem "To jsem nečetl ale taky to bylo v kontextu/situaci, " i kdyz ten byl jasny od zacatku - variable overdrive.
4) Pak se mi snazis vlozit do ust cosi o nula milisekundach odezvy, kdyz jsem mluvil o zredukovani bluru na nulu. O odezve nepadla ani zminka, to az zas ty tu roztacis.
5) Pak opet nevis, ze se odezva meri ruznymi zpusoby (MPRT a GtG) a kdyz si o tom neco prectes, zacnes utikat z diskuze.
A finale? Stejne jako vzdycky, kdyz te nekdo nachyta, zacinas s argumentacnima klamama. https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
Prej ze ja jsem splachovaci :D NO na mistra ocividne nemam. Howg.
A vsechno se samozrejme potvrdilo.
Raytracing ma vyssi vykon nez rasterizace (jak hezky jsi opomnel zminit, ze jsem vyjmenoval podminky, za kterych to bude platit :D).
Vypocitaval jsem renderovani bez bounce - zakladni obraz - coz samozrejme porad plati. Coz jsi zase opomnel :D
Pred uvedenim Turingu jsem psal o narustu na 200% vykonu (protoze mi o tom kolega z jednoho herniho studia povedel) a pak Nvidia uvedla DLSS a ukazala slajdy, jak se s vyuzitim DLSS dostavaji az na dvojnasobny framerate oproti predchozi generaci. Takze opet pravda :D Trochu si pletes posloupnost.
A s lepsi kvalitou obrazu je to samozrejme taky pravda (jak jsme videli dost zalezi na mire natrenovani), ale zalezi s jakym samplingem. Nativni rozliseni s 1 sample per pixel a TAA dokazala Nvidia s DLSS porazit hned v nekolika pripadech. Nevydavej nativni rozliseni automaticky za MSAA. O tom nikdo nemluvil :D
No a kdyz zacalo byt k dispozici vic materialu o DLSS dokazujicich, ze jsi byl uplne mimo, tak si zacal mazat prispevky jako srab :D
Tady si zase ifkpivko snazi vyignorovat realitu kecama o tom, ze si per-pixel-overdrive vymyslim. Ocividne ne, podle toho linku, ale co, ty se budes vykrucovat i za nej :D
Hele, prostě jsi s tou tvojí nulovou odezvou "Vse je zredukovane na nulu pres variable overdrive" kecal ze zadku, jako obvykle. Teď tu bude pousta plácaní tam a zpátky, jak se z toho budeš vykrucovat.
P.S. Je milý, že víš, že je víc hodnot, udávajících ozdevu LCD pro nějaký případ, ale ty si tvrdil, že je "všechno zredukované na nulu", takže je úplně putna, jestli GtG MPRT, protože ten monitor prostě udává 4 ms, takže víš, co Sašo atd...
Jo a koukám, že si to "AMD = k ničemu" opravdu nevybalil hned v tom prvním příspěvku, takže za to se omlouvám, to jsem řekl blbě, ale pořád si to bagatelizoval, přičemž důvod je asi jasnej, protože je do tebe dobře vidět. Nicméně ta druhá část s adorací Nvidie pořád platí.
Pane Olšan , co takhle vystupovat v diskuzích jako autor který má nějakou sebereflexi a ne nějaký troll, když už tady někteří vyžadují tu úctu k Vám jako autorovi? Maudit a hnizdo mají absolutně pravdu. Mluví jen a jen o bluru vs. variable overdrive. To Vy jste do toho zamotal obyčejný overdrive vs. odezva a motáte se na slovíčku VŠE. Která Vám navíc Maudit hned vyvrací v dalším postu:
Maudit 13.5.2019 at 20:13
Na nulu z pohledu uzivatele. Neni tam zadny rozpoznatelny blur.
Nebo co vlastně chcete říci že to VŠE NA NULU znamená? Třeba jako i cena? Nebo co přesně, když oni nic o ODEZVĚ nepsali?
Nebo se opravdu chcete chovat jako dva jiní Janové načeské IT novinářské scéně?
HWSpeedy> Nechcem sa účastniť tohto tapetovania, ale čo tým myslíš že hnizdo a Maudit majú pravdu? Akýkoľvek overdrive spôsobí v najlepšom prípade to, že display bude mať okamžitú odozvu (to nie je náš prípad) bez nežiadúcich artefaktov. Nič z toho neodstráni motion blur z titulu sample-and-hold charakteru zobrazovania. Na to je tu ULMB a pod.
Možno nevidíš že Maudit sa evidentne práve teraz naučil nový termín MPRT a teraz to tu bude splietať dve-na-tri. Či je to variable alebo normálny overdrive nehrá úlohu čo sa odozvy či ghostingu, či bluruz týka, princíp je totožný.
Acer k svojmu monitoru pochopiteľne píše, že tie 4ms sú GtG. Takže ani v tomto nemá Maudit pravdu. Neviem že by niektorý výrobca monitorov udával akýsi milisekundový ekvivalent pozorovaného motion bluru z titulu MPRT.
"sample-and-hold charakteru zobrazovania"
Tím myslíš ten vliv blikání na vjem rozmazanosti pohybu, počítám? To na tom bude asi nejzajímavější otestovat. Já to nezmiňoval, protože o tom toho teda moc nevím, tak jsem to radši nechal stranou.
Na vysvětletní (doufám, že to nespletu):
Tam jde o tu vlastnost lidského vidění, kdy zaregistruje obraz, a pak ho drží do doby, než "dostane nový". Teoreticky u LCD může být na závadu nejen jejich odezva při změně, ale i to, že obraz ukazují konstantně - tj při změně snímků se jen promění barvy. To zřejmě může mít za efekt, že vidění je trošku zmatené v tom, kdy/co si má "nasnímat" jako ten nový obraz.
Kdežto když obraz bliká, tak to má oko usnadněné tou tmou mezi tím a vezme si vždycky jenom ty nové obrazové data.
Nevím teda osobně, jak moc tenhle efekt funguje, ale podle zastánců stmívaného podsvícení (nebo se to dá docílit i vkládáním černých snímků) blikavý obraz vede k ostřejšímu vjemu pohybu bez rozmazání, kdežto i LCD s nulovou odezvou (nebo OLED s nulovou odezvou), by pořád člověku vytvářely rozmazaný dojem tím, jak vnímání funguje.
Další důvod, proč tyhle monitory budou zajímavé, jsem hodně zvědavej na to, jak to bude vypadat v porovnání s nestmívaným OLED. Bohužel je to asi věc, kterou člověk musí vidět na vlastní oči.
P.S.
Je to trochu paradox a trochu smůla, protože z pohledu příjemného sledování při práci to neblikání LCD je výhoda, kdežto pro dojem pohybu je to teda možná paradoxně nevýhoda.
Acer u toho monitoru nepise GtG. To zaprve. Za druhe, overdrive je zvyseni napeti pro pixel, ktery pak rychleji reaguje, tzn. krivka nabehu a dobehu se zkrati. Tim se zmensi blur, protoze je pixel mnohem kratsi dobu v mezistavu. ULBM odstranuje blur tak, ze tu mezistavovou cast krivky schova utlumenim podsviceni. Jenze to taky znamena bliknuti.
Zda se, ze zamerne ignorujes ty clanky z blurbusters, protoze se nehodi do kramu. To jsem tak nejak cekal ????
Ale snazis se hezky ????
Maudit, človeče veď ty si evidentne vôbec nepochopil články ktoré si sám linkoval. Škoda debatovať.
A trošku poklikaj na stránke Aceru, majú tam jasne uvedené, že tých 4ms je GtG. https://www.acer.com/ac/en/US/content/predator-model/UM.HX0AA.004
Kluci varite fakt na vode. Primo z toho clanku na blurbusters:
"How Do You Reduce Display Motion Blur?
*Once GtG is already fast*, there are only two ways to further reduce MPRT display motion blur:
(A) Shorten pixel visibility time via adding black periods between refresh cycles.
*(B) Shorten pixel visibility time via adding more frames per second at higher refresh rates.*"
https://www.blurbusters.com/gtg-versus-mprt-frequently-asked-questions-about-display-pixel-response/
Takze nejenom ze je rychla odezva dulezita, ale je to dokonce zaklad i pro stoboskopicky snizovani bluru. Misto toho muzes jit za vyssim refresh ratem, coz presne Gsync monitory delaji. Sasku :D