Názor k článku Revoluce: Herní monitor Asus poprvé umí současně potlačení motion bluru a Adaptive-Sync od Jan Olšan - "sample-and-hold charakteru zobrazovania"Tím myslíš ten vliv blikání na...

  • 15. 5. 2019 16:50

    Jan Olšan (neregistrovaný)

    "sample-and-hold charakteru zobrazovania"

    Tím myslíš ten vliv blikání na vjem rozmazanosti pohybu, počítám? To na tom bude asi nejzajímavější otestovat. Já to nezmiňoval, protože o tom toho teda moc nevím, tak jsem to radši nechal stranou.

    Na vysvětletní (doufám, že to nespletu):
    Tam jde o tu vlastnost lidského vidění, kdy zaregistruje obraz, a pak ho drží do doby, než "dostane nový". Teoreticky u LCD může být na závadu nejen jejich odezva při změně, ale i to, že obraz ukazují konstantně - tj při změně snímků se jen promění barvy. To zřejmě může mít za efekt, že vidění je trošku zmatené v tom, kdy/co si má "nasnímat" jako ten nový obraz.

    Kdežto když obraz bliká, tak to má oko usnadněné tou tmou mezi tím a vezme si vždycky jenom ty nové obrazové data.

    Nevím teda osobně, jak moc tenhle efekt funguje, ale podle zastánců stmívaného podsvícení (nebo se to dá docílit i vkládáním černých snímků) blikavý obraz vede k ostřejšímu vjemu pohybu bez rozmazání, kdežto i LCD s nulovou odezvou (nebo OLED s nulovou odezvou), by pořád člověku vytvářely rozmazaný dojem tím, jak vnímání funguje.

    Další důvod, proč tyhle monitory budou zajímavé, jsem hodně zvědavej na to, jak to bude vypadat v porovnání s nestmívaným OLED. Bohužel je to asi věc, kterou člověk musí vidět na vlastní oči.

    P.S.
    Je to trochu paradox a trochu smůla, protože z pohledu příjemného sledování při práci to neblikání LCD je výhoda, kdežto pro dojem pohybu je to teda možná paradoxně nevýhoda.