Úhlopříčka 28 palců je neklamnou známkou, že je použita technologie TN, neboť s jinou se takovéto panely zatím nevyrábějí, a potvrzuje to i odezva udávaná na hodnotě 1 ms. Ta bude výhodou pro hráče, kterým monitor kromě toho nabízí i overdrive s redukcí rozmazání, a režimy GameVisual a GamePlus s různými vylepšeními obrazu či šidítky pro herní použití.
Panel samotný by jinak měl podporovat 10bitové barvy (až 1,07 miliardy odstínů) a podsvícení umí vyvinout jas až 330 cd/m², přičemž je neblikavé. Monitor má také certifikaci TÜV Rheinland, že vyzařuje relativně málo modrého světla (což se ale asi bude týkat volitelných režimů, jelikož omezení těchto vlnových délek ovlivňuje barevné podání). Bohužel není uveden statický kontrast, bude ale nejspíše mít obvyklou hodnotu 1000:1.
Rozlišení 4K znamená, že tento model nemůže používat vysoké obnovovací frekvence. Zatím totiž nepodporuje DisplayPort 1.3, takže maximálně lze dostat 60 snímků za sekundu. Asus chvályhodně (není to totiž vůbec obvyklé) uvádí i přesný rozsah frekvencí, v kterých adaptivní obnovování pracuje, má to být 40–60 Hz. Tím pádem nebude dostupná funkce Low Framerate Compensation, která by potřebovala rozsah 24–60 Hz.
Asus MG28UQ má stojan s plnými možnostmi nastavení včetně pivotu a nastavení výšky v rozsahu 150 mm, lze jej také namontovat do držáku VESA. Má integrované reproduktory (2 × 2 W) a rozbočovač USB 3.0 s dvěma porty. Jako vstup lze použít DisplayPort 1.2a, na němž funguje FreeSync, a dále dvojici HDMI, z nichž jedno je již generace 2.0, a podporuje tedy běh ve 4K na plné obnovovací frekvenci.
Monitor už se objevil v katalozích některých evropských obchodů, podle nichž by zřejmě měl být dostupný v první polovině příštího měsíce (jeden udává datum 8. března). Ceny se pohybují od 550 €, což by při aktuálním kurzu pro nás znamenalo kolem 14 850 korun.
Zdroje: Asus, techPowerUp