Aukro dnes kompletně mění design. Důraz klade na vyhledávání

16. 9. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Aukro v těchto dnech slaví desáté výročí. K tomuto jubileu si nadělilo nový vzhled webu. Všechno je jinak, modernější a světlejší. Změnilo se i logo. Největší český aukční portál je teď prakticky stejný jako mateřský allegro.pl, který redesignoval nedávno.

Hlavní stránka (stará verze) Hlavní stránka (nová verze)
Hlavní stránka – stará a nová verze

Při prvním spuštění čeká uživatele průvodce, aby se v novém prostředí dokázali zorientovat. Princip obchodu se ale nemění, jen kabátek. „Od nového vzhledu si slibujeme větší přehlednost a zjednodušené obchodování pro naše uživatele, ať už z řad kupujících nebo prodávajících,“ vysvětluje Milan Kučera, výkonný ředitel Aukra. „Nový vzhled představuje velkou změnu oproti tomu stávajícímu, ale věřím, že jde o změnu k lepšímu a že uživatelé na to budou mít stejný názor.

Detail produktu (stará verze) Detail produktu (nová verze)
Detail produktu – stará a nová verze

Současně s novým vzhledem Aukro spustilo i speciální stránky pro profesionální prodejce. „Profesionální prodejci a firmy jsou pro Aukro jedním z důležitých pilířů obchodu. Relativně malá skupina těchto prodejců na Aukru (15 %) tvoří tři čtvrtiny celkového obratu,“ říká Milan Kučera. Na stránkách prodej.aukro.cz najdou prodejci speciální analytický nástroj, který jim umožní vyhodnotit data a trendy uživatelského chování.

bitcoin školení listopad 24

 

Aukro také zveřejnilo několik zajímavých statistik, které mapují desetiletou existenci.

  • Aukro už má přes tři miliony registrovaných účtů.
  • Prodalo se zboží v hodnotě 24 miliard korun a celkově 752 milionů položek.
  • Každou minutu se prodá 22 dalších položek.
  • Více než 10 % obratu tvoří nákupy přes mobily.
  • Přes PayU už bylo zaplaceno více než 1,5 miliardy korun.
  • Jen u dvou obchodů z tisíce se vyskytl nějaký problém s prodejcem.
  • 53 % uživatelů jsou muži, 47 % ženy.
  • 25 % uživatelů je ve věku 25–34 let, 23 % ve věku 35–44 let a 22 % ve věku 15–22 let.
  • Lidé nejčastěji nakupují oblečení.