Možná by stačilo číst a myslet, než na toto téma vypustím článek. Vážně se s podobnými rádoby varovnými články všude možně roztrhl pytel, tady bych to ale nečekal. Rodné příjmení matky je JEDNÍM z údajů. Že se dá zjistit je jedna věc, ale nestačí to k tomu, aby se někdo naboural do účtu (za předpokladu, že nemáte dementní heslo a další údaje, ale to už je chyba uživatele). Že aukro požaduje občanku je celkem pochopitelné, právě z bezpečnostních důvodů. Navíc to není povinnost, týkalo se to pouze lidí, kteří chtěli využívat PayU. Pokud se to nyní týká i těch, co neměli na účtu žádnou jinou možnost ověření, tak to naprosto chápu. Místo toho, aby "bezpečností experti" a jiní varovali před tím, jak je vše špatně zabezpečeno, by se uživatelé měli zamyslet nad tím, jak mají účet zabezpečený z hlediska hesla, mailu apod. a jestli využívají všech dostupných možností (a ne, nevyužívají, jak je vidět i dle tohoto článku, protože někdo neměl autorizaci přes telefon a pak brečí, že se nemůže přihlásit bez občanky - to dotyčnému není 15?). Dávat údaje nějakému čínskému webu dneska nikomu nevadí, ale dát je prověřené stránce jako aukro, to je oheň na střeše.
Já s aukrem už před 10 lety řešil, že dotyčný prodejce nabízel věci, které neměl a nechával si za ně platit (nebylo to v minulosti zase tak ojedinělé). Skončilo to hromadným trestním oznámením, resp. jsme jej podávali jako jednotlivci na policii a pak to sloučili do jednoho vyšetřování. A do 3 měsíců byly peníze zpět a dotyčný u soudu, protože si takto zvládl vydělat stotisícové částky. Takže já jim milerád občanku dám (všichni dělají, jako by na ní byly údaje, které si nelze zjistit jinak - někteří i na facebooku mají více věcí jak na občance), když vím, že to je pro dobro všech zde nakupujících.
Obnovení hesla lze provést přes telefon, nebo zadáním rodného příjmení. Samozřejmě tam může být i další zabezpečení v dalším kroku, píšu to v článku. Ale tato kontrolní otázka žádným zabezpečením není, naopak.
Vyžadovat občanku pro tento typ služby je samozřejmě v pořádku při zakládání účtu. Ne ale po tom, co provozovatel změní web a chce, aby si uživatelé změnili heslo.
Telefonní číslo bylo u Aukra dříve pouze k tomu, aby se nemuselo zadávat u každé aukce ručně. Ne kvůli dvoufázovému nebo jinému ověření.
Pokud chceš vyloženě dražit, což je velký fenomen a alternativa k tzv. gamblingu (nezřídka kdy tam prodám věc dráž, než ji lze koupit novou v obchodě, někdo si prostě jen chce zahrát přihazovanou a spíše než ta věc ho těší to že ji vyhrál) tak to fakt netuším, ale Aukro jako takové mi dost pomohlo v tom smyslu, že jsem tam navázal spoustu obchodních kontaktů a dneska mi to už slouží jen jako výkladní skříň. Lidi tam vystavují, já se podívám a úplně mimo Aukro si dojednáme obchod, prostě po známosti, na dobré slovo. V tomto smyslu je to daleko lepší než třeba Bazoš a jiné tyhle blešáky. Co se ale týče toho provedení, tak je to taková amatéřina. Zmizely tam RSS kanály, což je pro web tohohle typu zásadní třeba a i jinak je to prostě o kus horší než to bývalo ...