Možná by stačilo číst a myslet, než na toto téma vypustím článek. Vážně se s podobnými rádoby varovnými články všude možně roztrhl pytel, tady bych to ale nečekal. Rodné příjmení matky je JEDNÍM z údajů. Že se dá zjistit je jedna věc, ale nestačí to k tomu, aby se někdo naboural do účtu (za předpokladu, že nemáte dementní heslo a další údaje, ale to už je chyba uživatele). Že aukro požaduje občanku je celkem pochopitelné, právě z bezpečnostních důvodů. Navíc to není povinnost, týkalo se to pouze lidí, kteří chtěli využívat PayU. Pokud se to nyní týká i těch, co neměli na účtu žádnou jinou možnost ověření, tak to naprosto chápu. Místo toho, aby "bezpečností experti" a jiní varovali před tím, jak je vše špatně zabezpečeno, by se uživatelé měli zamyslet nad tím, jak mají účet zabezpečený z hlediska hesla, mailu apod. a jestli využívají všech dostupných možností (a ne, nevyužívají, jak je vidět i dle tohoto článku, protože někdo neměl autorizaci přes telefon a pak brečí, že se nemůže přihlásit bez občanky - to dotyčnému není 15?). Dávat údaje nějakému čínskému webu dneska nikomu nevadí, ale dát je prověřené stránce jako aukro, to je oheň na střeše.
Já s aukrem už před 10 lety řešil, že dotyčný prodejce nabízel věci, které neměl a nechával si za ně platit (nebylo to v minulosti zase tak ojedinělé). Skončilo to hromadným trestním oznámením, resp. jsme jej podávali jako jednotlivci na policii a pak to sloučili do jednoho vyšetřování. A do 3 měsíců byly peníze zpět a dotyčný u soudu, protože si takto zvládl vydělat stotisícové částky. Takže já jim milerád občanku dám (všichni dělají, jako by na ní byly údaje, které si nelze zjistit jinak - někteří i na facebooku mají více věcí jak na občance), když vím, že to je pro dobro všech zde nakupujících.