tak, řekl bych že málokdo očekával tak dobrý výsledek, celou dobu se mluvilo o IPC okolo Sandy Bridge při těch nejoptimističtějších scénářích a najednou tu máme srovnání s Broadwel-E a Skylake :-)
AMD se skutečně podařilo dotáhnout výkonem co nejblíže Intelu a tu obrovskou díru mezi stavebními stroji a současnou nabídkou konkurence zmenšit na minimum, což je pro nás zákazníky velice dobrá zpráva.
"At the moment, it looks like AMD has caught up to Intel with Ryzen, or at least are close.S|A"
Podle me to neni zadna slava,intel nebude mit duvod menit ceny spis naopak.Uz tehdy vychazel Bulldozer jako konkurence pro SandyBridge,kde neuspel a po X letech teprve dohnal SandyBridge,myslim ze neni co slavit.je zvlatsni ze na strankach DD... se jeste o tom nepise,pokazdy,kdyz se v AMD jen prdli tak to ihned psal a ted nic.A hlavne jak sliboval mega vykon Zen CPU a Polarisu a Vegy a ono nic.Vega dokonce bude horsi nez 1080neref.edice a to prijde na trh,kdyz uz Pascal tady bude temer rok,tomu rikam uspech AMD bohuzel...jeste ze tu mame Intel A Nvidii jinak by jsme si ani nezahrali v 4K
Je to zklamani.Uspech by to byl,kdyby prekonal intel.I bulldozer byl v urcitych aplikaci docela dobry ale celkove stal za nic.Vy tady berete uspech ze skoro dokazal zvednout 40% vykonu na jadro,ale proboha uvedomte si jak dlouho to trvalo.Jo kdyby Zen vysel nekdy pred 2 roky tak mozna nejaky uspech bude.Ale bude se psat rok 2017!!!A to pozadujem jiny vykon.To je jako s polarisem.AMD fanousci jsou nadseni,ze jim AMD nadelilo vykon,ktery jim uz dal pred 3 rokama,to je opravdu uspech :D
Objavil sa Blockdiagramm Ryzku ...
http://www.3dcenter.org/news/blockdiagramm-zu-amds-zen-prozessorenkernen-aufgetaucht
A tak ono to IPC odpovídá cca jako Sandy B. Výsledky vypadají dobře, v programech kde jede hodně multithread docela válí. Věřím tomu, že finální kus by mohl mít trochu poladěný i výkon ve hrách a bylo by to taky OK.
AMD potřebuje, aby herní výkon šel minimálně na 6600K (což už není moc daleko), aby o tomto procesoru mohli uvažovat i lidé, kteří chtějí něco, co jim nakrmí nejvýkonější karty na trhu.
Nicméně nedělám si nějaké velké iluze o ceně. Pokud bude procesor konkurence schopný, tak i cena tomu bude přiměřeně nasazena.
Dobrý? To jsou fakt silně růžově zbarvené brýle.
Střet s realitou: Dost to ztrácí v ideálních masivně více-vláknových testech. A spotřeba je nižší jen o pár wattů. Zatím vůbec není jasné jak to bude škálovat s frekvencí. (Absence druhého ES s jinou frekvencí), takže sázet na dorovnání výkonu frekvencí je dost brzo. (například problematický paměťový subsytém to může snadno torpédovat) A spotřeba pak může být trochu jinde...
A jenom připomínka. Dobrá zpráva možná ohledně výběru, ale ohledně cen se toho moc nezmění. (Buď to ZEN bude laciný neb výkon není a nebo budou jen mírně levnější než Intel, jiná racionální alternativa není)
Ale vykony jak ZENu tak Vegy jsou davno odhaleny.Spis vy AMDckari nechapete ze AMD ani v roce 2017 nebude mit odpoved na Pascal,vzdyt 1080Ti uz tu mohla byt davno pred pul rokem,a kvuli tomu ze amd neumi vydat konkurence schopnou kartu tak muzu hrat jen na 1080 a ve 4K to neni zadna slava.
Přesně tak, je nesmysl, aby AMD prodávalo něco výrazně levněji než konkurence, pokud k tomu nebude důvod. Takže ano, technicky úspěch (pokud se skutečně potvrdí alespoň na 80% to, co je doposud o paramterch známo), ale to ještě neznamená, že to bude úspěch i po stránce finanční. Ono totiž v zásadě i kdyby bylo výrazně lepší, tak stále bude potřeba o tom přesvědčit drtivou většinu lidí, kteří mají zafixován Intel. U OEM výrobců pak bude záležet na tom, jak budou nastaveny smlouvy. Nebo nasadit výrazně nižší ceny, což v důsledku stejně nezvýší výnos, maximálně podíl na trhu, protože ten podíl se nebude měnit v řádech desítek procent. Možná za rok, jenže to už tady bude zase Intel se svojí reakcí.
A taky bych byl stále ještě opatrný v nadšení, stále máme ještě hodně málo infomací a je logické, že jako první úniky jsou k dispozici ty optimistické. Ale prostor pro pochyby stále je dost velký.
:)) Co takhle pockat na jednotlive testy, to by neslo? A nebo uz je mate doma v supliku, ze vite, ze ztraci u konkretnich testu a na priklad na stejne frekvenci a se stejnym poctem jader? Pokud takovy test mate, tak sem s nim. Pokud ne, tak mene fantazirovat je nekdy lepe ;)
Vícevláknové aplikace... AMD bude mít pořád navrch, protože na to je hlavně dělané... (skoro 60% technologií na vícevlákno má přávě AMD a další licence má třeba Samsung, IBM (respektivě Hitachi)...) v případě slušné optimalizace celkových nástrojů tak to lze vytahnout na dost velkou hodnotu oproti intelu, který možná pak bude ztrácet.
Jinak AMD určitě pujde s cenou na slušné hodnoty.
Hele... já to řeknu takhle... AMD v minulosti mělo dost velké problémy s ovladači, teď je to opak... Nvidia nemá odladění v ovladačích, za to AMD ano (lepší efektivita).
Nvidia vypadá papírově hezky, ale reálně to díky ovladači můžeš zahodit... Poznal jsem to na 645, první update ovladače vychytal všechny chyby... další aktulizace snižují výkon (co jsem na měřil tak od odladěného ovladače 2012 ku 2016 je to skoro 20 % výkonu níže dle testů)....
Upřímně... možná není výkonější, ale nemáš s tím takový sprominutím sraní... (a jo u ovladačů 980 je to skoro totéž, tam zprominutím bych flusnul Nvidii někam... to co tam půl roku stálo byl horor)
A kde ty výkony byly dávno odhaleny? Ty si tak trochu cucáš z prstu, protože jediné, co je venku, jsou leaky a zavádějící prezentace výrobce, a to platí jak pro Vegu, tak Zen.
Jinak taky dobrý vtip, AMD může za to, že nvidia nevydala 1080Ti. :-D Si pořiď Titana nebo SLI (prčic, SLI vlastně už dávno nefunguje, co? :-))
Čo je za kartu 645? Pokiaľ viem nVidia oficiálne nič také nevydala. Ak tak pre OEM. A to že si v tom úplne ľavý a kúpiš si počítať v tescu z komponentov robených na kolene tak sa potom nečuduj, že nie čo nie je ok. OEM je skôr špecifikácia odoberateľa ktorý bude predávať hotové výrobky. Mám GTX 770 OC od Gigabyte a čo ovládač to vôbec žiaden problém. A práve to čo vravíš je skôr naopak. Evidentne vidieť chybu v ovládačoch AMD, keď až teraz s Mantle, Vulcan a pod. sa dvíhajú FPS. Tu je skôr vidieť že ovládač AMD brzdí výkon GK. A to tvoje tzv. meranie...preinštaluj si PC nahoď posledné ovládače ALE OD VÝROBCU, nie od nVidie. pretože s tým nVidia nič nemá! nVidia spraví základný ovládač, a ten ktorý odoberá OEM produkt si ho doladí, k obrazu svojmu. Obdobný problém bol aj u starších kariet od ASUSu, kde ovládače priamo od nVidie neboli "kompatibilné" s kartou od ASUSU. Ovládač sa síce bez problémov nainštaloval ale v niektorých hrách nefungoval korektne. Preto trebalo vždy stiahnuť ovládače z ASUS stránky. Treba zapojiť rozum a nie hneď kydať na nVidiu, keď je evidentne chyba medzi počítačom a stoličkou...
moje oblast prace jede vesmes na multivlaknu a v drtive vetsine multivlaken co znam tak je AMD tezce nekonkurenceschopne, vpodstate neznam zadneho grafika ktery rendruje nebo renderfarmu kde by se pouzivali procesory AMD, v tehle oblasti je Intel drti jak v oblasti vykonu tak i v oblasti spotreby
asi budou nejake specificke ulohy kde bude AMD lepsi, ale to budou tak uzce specializovane vypocty ze to s beznym uzivatelem nema nic spolecneho a pujde o uzce specializovana SC kde soft bude primo psany na danou architekturu a potreby vypoctu
--
pokud AMD nebude mit v nabidce nejake CPu ktere se cenou, vykonem a spotrebou (u tohoto nasazeni je spotreba dulezita, jede to v loadu klidne i mesic v kuse, takze rozdil i 50W na vyuctovani sakra pocitim pri tech 8 strojich) neprehoupne prez CPU ktere vyuzivam k renderingu dnes, tak neni duvod abych je kupoval, v mem pripade 8 vlaknove Xeony E3 a stasi kousky 8 vlaknovych i7 pro zakladni desktopove patice
ono "další kdyby" se má o co opřít, Lisa Su na prezentaci mluvila o top modelu ryzenu jako o 3.4GHz+ taktovaném modelu, to co bylo v testu je ES 3.15/3.3/3.4GHz proti i7-6900k 3.2/3.5/3.7GHz, jak to asi bude vypadat s možným 3.4/?/? modelem to uvidíme, může to být třeba 3.4/3.5/3.7GHz a pak ten výkon prostě i7-6900K odpovídat bude protože IPC je na jeho úrovni a bude mu odpovídat jak v heavy multithread tak singlethread úlohách, kdyby to bylo 3.4/3.5/3.6GHz pak bude jeho výkon odpovídat v heavy multithread aplikacích a v singlethread bude lehce pod ním kvůli nižšímu taktu při zatížení malého počtu jader
co se IPC týče tak to zkusím polopaticky, procesor A má na 4.3GHz vyší výkon než procesor B na 3.0GHz o 10%, IPC má ale daleko silnější ten pomalejší procesor, proto byl Bulldozer kritizován za velmi slabé IPC, potřeboval totiž o mnoho vyší frekvenci než Intel aby mohl vůbec alespoň v multivláknovém zpracování konkurovat
Jsou to kdyby. Zatím neupřesněné, průměrovaný výkon. Vypadá to dobře, ale to vypadá před vydáním skoro všechno. Až bude upřesněné to turbo, budeme znát benche a taky cenu, pak se dají dělat nějaké závěry.
Aby to nebylo zase jako s AoS u Polarisu, tam taky všichni vynášeli RX480 do nebes a pak se ukázaly problémy. Ty problémy jsou takřka vždy a není to nic divného, když změnili prakticky celou architekturu. Takže já bych zatím počkal, jak to dopadne a hlavně, i když to bude úspěch po stránce dohnání výkonu, pro nás je nejdůležitější, aby to zahýbalo s cenou. A k tomu se zatím vyjadřit asi nikdo nemůže, tak aby to nebylo další "kdyby".
645 byla OEM, která byla sestavena na požadavky HP a jiných firem (už nevím celý seznam). S podporou do roku 2017 (už v roce 2014 mělo dost velké potíže s driverem). HP OEM přendala správu ovladačů pod Nvidii (dle smlouvy, takže HP nechávalo vyrábět a jen dávala do PC). Je taky pak vidět jak je v kódu pojmenovaná ta karta (úplně jinak a 645 OEM nejsou všechny stejné).
A rozhodně nepotírej Vulcan atd. (jenž není doladěn a má obrovskou budoucnost - vytvořit něco nového něco trvá), když Nvidia nebyla schopna půl roku fixnout opengl na 980 (asus i gigabit to tak měl), při překročení 80% padlo... Takže prakticky lock a celou si kartu pak nevyužil. Nebo u některých her sis musel udělat update... udělals, ale karta padala/nestabilní.. dva měsíce jsem čekal na opravu...
Jo a k tomu brždění výkonu... Když se taktovala 980 Ti... ovladač také brzdil/brzdí..
(o těch 645 OEM vím dost, protože se stím setkávám často, příště zjisti jak to patří mezi Nvidii a třeba právě HP)
Nic není vychytané na obou stranách, ale na Nvidii, která má dost velkou rezervu v penězích, zákazníků a v jiných oblastech je to dost velká chujovina.
"moje oblast prace jede vesmes na multivlaknu a v drtive vetsine multivlaken co znam tak je AMD tezce nekonkurenceschopne, vpodstate neznam zadneho GRAFIKA KTERY RENDRUJE"
Beep beep! Floating point alert! :D
Asi není těžké prohlásit, že AMD hodně zaostává, když neustále procvičujete zrovna tu nejslabší stránku bulldozeroidů...
"v tehle oblasti je Intel drti jak v oblasti vykonu tak i v oblasti spotreby"
To asi nebude úplně přesné; Intel, pokud vím, nemá řešení pro husté grafické výpočty na grafických kartách... Tedy pokud nemáte nějaké zprávy o tom, že to přebíjí Xeon Phi.
Pletieš jablká s hruškami a robíš z toho kompót. Sám uvádzaš, že 645 bola OEM a vyrábalo ju konkrétne HP. Preto ide na vrub kompatibilita/nekompatibilita výrobcu a to HP. Ide o to že na karte sa primárne nepodielala nVidia ale len prevzala ako tak údržbu. Len problém je v tom, že ak máš niečo OEM tak trvá kým sa odladia chyby, z dôvodu, že takéto zostavy sa kupujú do firiem alebo si to kúpia užívatelia ktorí tomu rozumejú za starú bačkoru a preto tie updaty prípadne reporty chýb trvajú podstatne dlhšie. Ak nebol problém s inými kartami ale len s tými od HP, je to vina HP a nie nVidie, pretože výrobu (okrem čipu) nerobí nVidia. Čo sa týka Vulcanu, tak ho nepotieram, len poukazujem na zlý SW návrh ovládačov od AMD, kde SW dosť brzdí výkon HW, pretože kým sa preloží kód tak to trvá. Krásne to vidieť na novších ovládačov od AMD, prípadne skôr na Mantle/Vulcan alebo ako sa to volá. Keď si to porovnáš s nVidiou tak tam je ten posun minimálny, pretože SW minimálne brzdí HW. Čo sa týka OpenGL, To že nVidia podporuje freeware/open-source riešenie, nezaručuje, že bude do toho liať prachy. nVidia na to odkázaná nie je tá ma svoj uzavretý systém CUDA, kde si sype prachy a riadne ho vylepšuje. Takže to že keď výrobca podporuje otvorený systém neznamená, že sa mu bude aj intenzívne venovať. Trochu zapoj hlavu. A taktovanie 980Ti? Tak to je už úplne mimo misu. Ako zákazník si kupuješ hotový produkt kde ti výrobca (dajme tomu nVidia) garantuje funkčnosť. Keď si taktuješ kartu, tak chyby idú na tvoju zodpovednosť, pretože výrobca nemôže niesť zodpovednosť za zásah retardovaných užívateľov. Viď porovnaj si to s autom, keď si ho prečipuješ, dosiahneš vyšší výkon, no musíš tomu prispôsobiť aj niektoré iné prvky v aute. Ak ich neprispôsobíš a dodrbeš tým niečo, tak nemôžeš z toho obviňovať výrobcu auta. Zapoj rozum...
Kompot ne... říkám to, že HP nechala udělat OEM (645 a ano vím, že je to kancelářina a kupují to lidé co neví.. hlavně tato karta a objevuje ve školách či firmách, které jsou pak celkově vybaveny od HP (servery, dál nevím o servery se moc nezajímám, nebudu rozebírat) > respektivě zakázky HP). První ovladač byl v jednom roce doladěn, ale následná údržba, která byla přendána na Nvidii (dle stanovené dohody) nedodržela (aspoň to tak vypadá) základní nastavení a udělala to celé po svém... (je todle to problém hlavně u Win10, které jsou dost hloupé na ovladače)
Co se týče té 980 ti, proč se ti nezdá? Pod Win10 64-bit (Home) se nataktovalo a ovladač snižoval... pod Linuxem (Ubuntu 14.04) problém nebyl. (byl problém ve voltech, pod win neudrželo, ale na linuxu ano... ano je to na uživateli... bohužel to nastavení bylo stejné a s hw to společné nemělo)... Co se týče OpenGl tak na Nvidia či AMD upravují dle chipu/řady (nebo se mýlím?). A základní vlastnost, která je klíčová (pro běžné užívání) dost problém.
Profesionála snad nezajímají způsoby, ale výsledky.
Kromě toho, čistě z technické stránky, ono není na první pohled zřejmé že "procesory AMD" nezahrnují moderní grafické karty a APU. Ty jednoznačně spadají do definice procesoru i produkce současné AMD a překonávají vše, co Intel vyrábí, za nižší cenu (Bristol Ridge dokonce překonává i v DP výkonu iGPU všechny ne-Xeon-Phi SKU od Intelu, má snad přes 0,5 TFLOPS - zajímavá kompenzace deficitu v AVX). Jediným problémem je zaostávání grafických softwarových balíků, které již tradičně jsou psané pro patnáct let staré systémy. Možná už za dalších patnáct let začnou generovat kód pro dnešní SPIR/PTX... ;)
A je prístupná kompletná zmluva medzi HP a nVidiou? Ak nie tak je to len varenie z vody kto čo mal robiť. A k tej 980Ti. Taktovanie obecne ide na vrub uživateľovi, pokiaľ nie je stanovené výrobcom resp. pretaktované od výroby. To že ovládač znižuje napätie je predpokladám ochrana proti prehriatiu/prepatiu a podobne (bohvie aké konkrétne ochrany ma WDDM 2.0, a iné prvky v systéme ktoré robia základ pre fungovanie GPU). Ale keď si kúpim grafickú kartu dám do počítača, nainštalujem príslušné ovládače a hra bude fungovať tak je to OK. Ak hra nebude fungovať tak je to už problém, no viacmenej taký polovičatý, pretože nVidia/AMD ti tiež negarantuje, že ti všetky hry pobežia na 100%. To po jednej stránke záleží aj od iných komponentov v PC, nainštalovaného SW a podobne. Jediné čo AMD aj nVidia garantujú to sú certifikované ovládače pre SW CAD/CAM a podobne. Preto je tam aj cena diametrálne odlišná, ale to už trochu odbočujem. K tomu pretaktovaniu, opäť je to len na vrub užívateľa, pretože ide o porušenie záručných podmienok. Preto v tomto prípade ti výrobca nemôže garantovať pretaktovanie, resp. môže tomu zabraňovať rôznymi prostriedkami, aby nedochádzalo k porušovaniu reklamačných podmienok. Takže keď budeš nabudúce taktovať a SW sa bude tomu brániť tak nenadávaj na nVidiu alebo AMD. Čo sa týka Linuxu tam je to obdobné. Opäť pri pretaktovaní ide o porušenie reklamačných podmienok. V rámci použitia Linuxu, sú asi ochrany HW nastavené inak. Linuxu sa až tak nevenujem, takže tam idú isté veci mimo mňa. K OpenGL. Keď sa ako výrobca vyjadrím k podpore OpenGL, neznamená, že budem riešiť každú hovadinu čo sa objaví. Áno, je to síce od výrobcu kruté, resp. že sa tým odrezáva nejaká časť užívateľov, ale asi ide o minoritu, a nVidia vie čo robí, asi by s tým neprišla. Obzvlášť keď má nVidia obdobu OpenGL a to CUDU, ktorá je dosť rozšírená ako v profi sfére tak v domácej sfére (rôzne knižnice, prípadne kompletné veci pre hry, alebo podpora programov priamo cez CUDA, ako AutoCad, síce necertifikovaný ale funguje, Photoshop, resp. celá Adobe sada a podobne.) Ja osobne som sa práve stretol s nefunkčnosťou OpenGL zhodou okolností na AMD karte a to na notebookovej HD5730, kde mi Adobe sada bežala len cez CPU. Je možné, že sa to na novších kartách zmenilo, AMD už nemám, odvtedy fungujem len na nVidii, kde zatiaľ naštastie žiaden problém nemám, a dúfam že mať dlho nebudem.
prozatim je GPU RT v plenkach a nevyuzitelne na komplexni produkci, takze i kdys se podivas na velke renderfarmy kde maji desitky tisic CPu, tak GPOU maji na zkousku treba jen 100 protoze to proste komplexne vyuzit nejde, navic v tehle oblasti je vice nez zdatnou konkurenci Nvidia, ano ta Nvidia pod kterou spada priblizne 60% danych rendereru a 2 z nich ktere jsou vyuzivane produkcne nejvic ji dokonce patri ;)
ja vyuzivam renderfarem RebusFarm a pak cloudovych moznosti Amazonu kde si nastavim stanici a pak snadno behem vterin naklonuju na potrebne mnozstvi, klidne 100 tisic VS a u obou se jede na Intel + Nvidia, ostatne kdyby melo AMD nejaky vyznamny podil tak by v nabidkach bylo, ale jaksi neni, je jen ve specifisckych SC stavenych za nejakym ucelem a se SW strankou psanou na miru prave danym architekturam, tedy to co jsem psal v puvodnim postu ;)
ano me zajima hlavne visledek a cas za ktery ho dostanu (samotny visledek je u me stejny na vsech platformach a architekturach), a tam v soucasnosti nema AMD sanci, s Ryzenem se treba pohne a bude zase konkurenceschopne
reseni jsou neuplna protoze pamet, RT je neskutecne narocny na pamet, a pokud maji GPU jen par nekdy desitek GB pameti kam maji rychlej pristup, tak nema smysl na to poustet sceny co potrebuji ony desitky nebo i stovky GB pameti ;) neb rychlost toho reseni v tu chvili pada tak rychle ze je to nasledne nasobne pomalejsi
ostatne nejnovejsi firmy v oblasti RT se soustredi zase spise na CPU a onen boom a nadseni ohledne GPU krotej, Intel tomu dal korunku v dobe kdy prinesl Embree a RT na CPU zrychlil tak ze i v tech pametove mene narocnych scenach opet dohnal rychlost GPU
da se to prirovnat k tomu ze spousta malych jadyrek GPU je stejne rychla jako par velkych jader v CPU, dnes je tento souboj ciste o pameti a jejic kapacite, kdo ma vic ten vitezi neb mu pomaleji dochazi casova stava :) GPU tam bejva rychlejsi treba jen v casticich, proste miliardy malich interakci (koure, ohne, voda a podobne) a naopak nasobne pomalejsi v shaderech, treba displacement je pro nej smrtici neb mu pamet dojde sakra rychle
proto produkce vyuzivaji GPU ciste na vrstvy kde to ma smysl, mimochodem slusne v tomhle zatapi celkem mlada ceska firma Render Legion :) mam dojem ze delali i neco pro AMD