Kromě toho, že má poměr stran 21:9, se XR3501 vymyká normálu ještě tím, že má zakřivený panel. Jeho smyslem má být větší „vtažení do děje“, pokud na takovém LCD hrajete. Podle tiskové zprávy s ním BenQ míří speciálně na hráče závodních simulátorů, u kterých asi dává smysl také poměr 21:9 kvůli většímu zornému poli a možnosti vidět více do zatáček. Míra prohnutí by měla být ještě vyšší než u jiných „křiváků“, poloměr zakřivení dělá jen dva metry (například u LCD, která nedávno vydal Samsung, jsou to tři nebo čtyři metry).
BenQ XR3501. Jen nevím, komu se tři 21:9 pětatřicítky v režimu Eyefinity vejdou na stůl
XR3501 má mít podle webu TFT Central panel vyrobený nějakou z technologií VA a s rozlišením 2560 × 1080 bodů, při němž je podporováno 144Hz obnovování. Rozlišení je relativně malé, jelikož i 34" modely mívají 3440 × 1440 bodů. Zde ale asi bude na vině právě vysoká obnovovací frekvence, protože vyžaduje 2,4× vyšší datový tok než standardních šedesát snímků – panel s rozlišením 3440 × 1440 by se kvůli tomu už při 144 Hz nedal provozovat na rozhraní DisplayPort 1.2. Pro herní použití tedy v tomto případě získáte na úkor rozlišení plynulejší pohyb (a nároky na výkon GPU nebudou tak vysoké). Hodnota DPI by jinak měla činit 79 bodů na palec, což je srovnatelné s velikostí pixelů na 27" panelech s rozlišením 1920 × 1080 bodů.
Mnoho dalších podrobností zatím o BenQ XR3501 známo není. Víme, že regulace podsvícení nebliká a monitor bude mít mírně „cheatovací“ funkci Black Equaliser, která upraví křivku gammy tak, aby se při hraní zvýšila viditelnost i v tmavých scénách. O přítomnosti FreeSync nebo G-Sync zatím informace nejsou. Panel by nejspíš mohl mít kontrast okolo 3000:1 a dobu odezvy 4 ms, to ale zatím potvrzeno není.
O ceně této záležitosti zatím informace nejsou. Vzhledem k úhlopříčce, funkcím a hráčskému zaměření bude asi XR3501 bez ohledu na nižší rozlišení relativně drahý. Na trhu by podle firmy BenQ měl být už relativně brzy, ještě během druhého čtvrtletí, z nějž již zbývají jen dva měsíce. Bude tedy nejspíš k vidění na výstavě Computex 2015.
Zdroje: TFT Central, BenQ