LCD označené BenQ EX3200R má
úhlopříčku 31,5 palce a půjde tedy rozměrově o to
největší, co se běžně s poměrem stran 16:9 prodává
(obraz má 698 × 393 mm). Rozlišení má ale také jen 1920 ×
1080 bodů. Pokud vám přijde hrubé pro celkem běžné
sedmadvacítky, pak co teprve zde, monitor to asi nebude ideální
pro běžnou práci. BenQ jej taky podává jako „zábávní“ LCD
pro hry, kde by měl pomáhat anti-aliasing, či pro sledování
filmů v podstatně jako na televizi. Tam je přirozeně
velikost obrazu pro zážitek plusem.
EX3200R používá panel typu VA
s kontrastem 3000:1, jenž je navíc prohnutý (a to hodně,
s poloměrem zakřivení 1,8 metru). Panel je zároveň 144Hz
a na rozsahu 45–144 Hz elektronika také podporuje
obnovování s proměnnou frekvencí skrze technologii
FreeSync/VESA Adaptive-Sync. Tento rozsah také umožňuje
v ovladačích použít techniku Low Framerate Compensation.
A pozor, FreeSync není omezeno jen na vstup DisplayPort. Tento
monitor ho umí i přes HDMI, byť s omezenou maximální
frekvencí (rozsah je jen 45–120 Hz).
Další parametry: monitor má běžný
gamut sRGB údajně s 8bitovými barvami a odezvu 4 ms,
což je typické číslo pro dnešní VA obrazovky. Volitelně lze
nastavit režimy se sníženým modrým světlem nebo přednastavení
pro video či hry. Podsvícení s maximálním jasem až
300 cd/m² je regulováno neblikavě. Mimochodem je také
explicitně přislíbena podpora obnovovacích frekvencí 25, 24 a 30
snímků za vteřinu, užitečných pro hladké přehrávání filmů.
Monitor má – jak to u podobných
bývá – jen jednoduchý stojan, umožňující nastavovat pouze
náklon, nicméně je možná VESA montáž. Nenabízí integrované
reproduktory nebo rozbočovač USB. Jako vstupy lze použít jeden
DisplayPort 1.2, jeden mini DisplayPort 1.2 a HDMI 1.4, přičemž
i u něj je jak již bylo řečeno podporováno FreeSync.
Mělo by také možné použít režimy Picture in Picture/Picture by
Picture, ale s nízkým rozlišením to asi moc užitečné
nebude.
Podle webu TFT Central by měl tento
monitor být uveden již brzy. Cenu zatím neznáme, ovšem kvůli
zakřivení panelu by mohla být poměrně vysoká, jelikož tato
vlastnost bývá obvykle značně příplatková.
Zdroje: TFT
Central, BenQ