Bing: nový vyhledávač od Microsoftu

27. 5. 2009

Sdílet

 Autor: Redakce

Zatímco na poli desktopových operačních systémů má Microsoft jednoznačnou převahu, ukazatel podílu vyhledávače Live Search skomírá v nepříliš vyokých číslech. Pomineme-li veleobra Google, překonává jej i Yahoo, který se Microsoftu nejprve nepodařilo a později zase nechtělo koupit.

Na povrch začaly prosakovat informace o Microsoft Kumo, novém vyhledávači redmondské firmy, který stávající Live Search nahradí. Později byly doplněny i jeho screenshoty. Nakonec se však zdá, že projekt název Kumo neponese. Namísto něj přijde Microsoft Bing.

Ten bude podpořen masivní reklamní kampaní: poté, co série lovců notebooků přinesla šťavnaté ovoce v podobě zvýšení tržeb, zatímco ty nakousnuté kousky zdrojů vitamínů klesly dolů, se marketingové oddělení nebojí uvolnit něco mezi 80-100 miliony dolarů, což jasně překonává i 25 milionový rozpočet Googlu určeného propagaci.

Reklama nebude na rozdíl od notebookového předchůdce namířena proti konkrétní firmě: jednoduše prohlásí, že „současné vyhledávače nejsou dostatečně dobré“. Dle studií údajně až 42 % vyhledávacích výrazů musí být po zadání upraveno, aby dotyčný našel, co vlastně hledá. Navíc se v celé čtvrtině případů uživatelé vracejí tlačítkem Zpět na vyhledávač, poté co kliknuli na jeden z výsledků, jenž zřejmě neobsahoval očekávaná data.

To se vývojáři Kuma, nyní Bingu, snaží napravit pomocí „souvisejících kategorií“. Kupříkladu po zadání jména nějaké hudební osobnosti se tak automaticky nabídnou podkategorie jako „texty písní“, „životopis“, případně „alba“. Google ovšem podobnou funkcionalitu nabízí již nyní a Yahoo! na ní pracuje.

ICTS24

Zdroj: DailyTech