Bing ukazuje Googlu, jak má vypadat sociální vyhledávání

11. 5. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Google na začátku roku představil renovované sociální vyhledávání Search Plus Your World. Sklidil tehdy spoustu kritiky, protože výsledky vyhledávání byly ovlivňovány pouze jeho sociální sítí Google+, nikoliv rozšířenějším Facebookem či Twitterem. Od té doby se však o nové funkcionalitě moc nemluvilo a u nás stejně ještě ani nefunguje.

Ale zosobňování výsledků je v Americe velké téma, kterému se věnuje i hlavní konkurent – Bing. Microsoft pracuje na nové verzi vyhledávače, který má sociální prvky umístit do výsledků a k tomu ještě přinese nový vzhled ve stylu Metro UI.

Microsoft Bing

Nový Bing, konkrétně stránka s výsledky, se má rozdělit do tří sloupců. V prvním budou čisté výsledky na klíčové slovo tak jako doposud. Maximálně se u některých odkazů objeví ikonka, že se to líbilo i přátelům na sociálních sítích. Klíčové je, že pořadí výsledků to nemění (na rozdíl od Googlu).

Druhý sloupec (tzv. Snapshot) bude zobrazovat aktivní prvky a konkrétní informace. Pokud se budete zajímat o hotely, můžete hned zkontrolovat jejich hodnocení, ceny, místo na mapě a také rezervovat místa. Bing má spolupracovat s databázemi jako OpenTable, FanSnap a dalšími, které se data miningem zabývají.

Třetí sloupec (tzv. Sidebar) zobrazuje informace ze sociálních sítí relevantní k dotazu. V příkladu s hotelem se tak mohou objevit příspěvky nebo fotky od facebookových přátel. V druhém bloku (People Who Know) budou příspěvky vlivných lidí z Twitter, 4SQ, Quory, LinkedInu, Bloggeru nebo dokonce Google+, kteří o zadaném dotazu také mohou něco vědět. V části Activity se pak mají třídit informace, kdo se na daném místě checknul, kdo o něm zrovna píše atp. Úplně nahoře je ještě pole, ve kterém lze zadat dotaz pro přátele na Facebooku.

 

Na Bingu je sympatické, že se bude opravdu snažit získat všechna možná API, aby vyhledávač byl opravdu sociální, nejen gůglplusovní. Navíc nebude ovlivňovat běžné výsledky a všechno to sociální bude na boku. Na druhou stranu někdo možná více ocení právě Google, jehož výpis výsledků je jednodušší. Kdo ví, uvidíme v praxi, snad se Bing konečně dostane i k nám. Zatím je pro české dotazy nepoužitelný. Z počátku má být nový Bing dostupný jen v USA.

Další informace najdete na bing.com/new.

Redaktoři The Verge už měli možnost nový Bing vyzkoušet, byť v omezené podobě. Jak vyhledávání funguje v reálu, se můžete podívat na následujícím videu.

ICTS24

" width="560" height="315" frameborder="0">

Zdroj: Microsoft