Hlavní navigace

Bioshock: výkon CPU i GPU

15. 1. 2008

Sdílet

Zdroj: Redakce

3DCenter je trošku zvláštní server, ale když už se na něm nějaký článek objeví, má většinou nejen kvalitu, ale je většinou také unikátní. Nyní se vrhli na rozbor výkonu hry roku 2007. Bioshock používá upravený Unreal 3 engine a na maximální detaily se s ním ve vysokém rozlišení zapotí nejedna sestava.

Redaktoři si sehnali grafické karty přesně tak, aby srovnání bylo vyvážené jak z pohledu ATI, tak z pohledu Nvidie: Radeon X1900 XT 512 MB, Radeon HD 2900 XT 512 MB, GeForce 7950 GT 512 MB a GeForce 8800 GTS 640 MB. U GeForce 7950 GT byla nastavena nejvyšší kvalita filtrování textur (jinak by se anizotropní filtr projevuje opravdu nepříjemným mihotáním textur (shimmering), což pro ATI X1000, HD 2000 ani GeForce 8 už naštěstí neplatí).

Pro testy vlivu procesoru byl vybrán Intel Core 2 Duo E6750 a E6420 a dva AMD Athlony 64 X2: 5600+ a 6400+. Někteří z vás budou zřejmě kritizovat volbu ovladačů, u ATI to byly Catalyst 7.9 a u Nvidia pak ForceWare 163.69, resp 163.71 pro XP. Článek byl zřejmě připravován velmi dlouho a v Bioshocku se myslím (kromě SLI a CrossFire) velké výkonnostní skoky s následujícími drivery nekonaly (kdyžtak mě v diskuzi opravte).

Na první stránce testu se prokazuje, že i na ExtraHardware.cz používaná scéna (Crash Site) s ohněm ihned po pádu letadla je opravdu tou nejnáročnější a že když vaše PC zvládne tuto, bude plynulá už celá hra.

Na téže stránce najdete ještě škálování výkonu GeForce 8800 GTS 640 MB a Radeonu HD 2900 XT v různých rozlišeních a lokacích (opět vybrán jen jeden ukázkový graf, pro všechny musíte navštívit 3Dcenter):

V další kapitole provedli redaktoři ještě podrobné srovnání GeForce 8800 GTS 640 MB proti Radeonu HD 2900 XT v DirecX 9 i DirectX 10, v nízkém i vysokém rozlišení:

MMF24

Windows Vista vs. Windows XP, to je populární téma a zabývá se jím hned následující kapitola. I pod Visto s DirectX 10 grafikou můžete Bioshock spustit s parametrem -dx9 a systémy korektně porovnat:

Předposlední kapitola je o výkonu procesorů. Bioshock není na procesoru nijak zvlášť závislý, ani k plynulé hře nepotřebujete silné Core 2 Duo či Core 2 Quad. To je ale koneckonců obraz drtivé většiny moderních 3D her:

Athlon 64 X2 sice na Core 2 Duo na stejném taktu opět ztrácí, ale v případě této hry jen lehce (a poměr cena/výkon bude na základním taktu na straně AMD). Na této stránce však hlavně najdete srovnání výkonu s jedním a se dvěma jádry (single- vs. dual-core). A ten už je úplně o něčem jiném.

Přestože je pro lepší ilustraci testováno v 640 × 480 px, dvě jádra prostě Unreal 3 engine využije.A nezapomeňte, že tady jste viděli jen několik málo z důkladných měření a analýz.

Zdroj: 3DCenter

 

Autor článku