Blokovat reklamy je legální, rozhodl německý soud při mezi vydavateli a Adblockem Plus

23. 4. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Soud v německém Hamburku řešil čtyři měsíce spor mezi tamními vydavatelskými domy Zeit Online a Handelsblatt a společnosti Eyeo, která provozuje známou službu AdBlock Plus. Vydavatelům se nelíbilo, že si někdo může založit byznys na tom, že je připraví o příjmy. Oba domy živí reklama, ale Eyeo jim reklamu blokuje a ještě na tom sám vydělává.

Adblock Plus

Podle soudu mají lidé právo na to, aby si ve svém prohlížeči reklamy blokovali. Vytvořil tak precedent, podle kterého by se mohl řešit i další podobné případy. Adblock Plus totiž není jediným prostředkem pro boj s reklamou.

Zástupci Eyeo jsou s verdiktem pochopitelně spokojení a vzkazují ostatním vydavatelům, že by s Adblockem neměli bojovat, ale spolupracovat. Adblock Plus má tzv. bílou listinu, na které jsou výjimky, tedy stránky s neotravující reklamou. Tu tvůrci definují jako neblikající, bez zvuku, bez vyskakování nebo zakrývání obsahu.

 

Na Adblocku Plus je kontroverzní především to, že si od firem nechá platit, aby jejich reklamy zůstaly na onom white-listu. Dělá to Google, Microsoft a další.

Zdroj: Venture Beat, ABP